به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته هزار و 690 تن میگو در گلستان تولید شد که بخش عمده آن به خارج از کشور صادر شده بود.
محمود سقلی اظهار داشت: فصل پرورش میگو در مجتمع گمیشان اردیبهشت و فصل برداشت این آبزی مهر و آبان ماه است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان اظهار داشت: ذخیره سازی 199 میلیون قطعه بچه میگو امسال از 24 اردیبهشت آغاز و دهه اول مرداد ماه به پایان رسید که در این زمان 830 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول رفت.
مدیرکل شیلات گلستان هم بر تلاش برای ورود گسترده تر میگوی استان به بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: با وجود مشکلات حمل و نقل تلاش می کنیم صادرات این محصول از طریق کریدور ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان افزایش یافته و میگوی گلستان به بازارهای بزرگ و پرمنفعت چین و روسیه راه یابد.
سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: تاکنون 2 واحد عمل آوری میگو استان کدهای صادراتی ایران و اتحادیه اروپا را دریافت کرده و می توانند محصولات خود را در بازارهای جهانی با برند گلستان عرضه کنند.
کشورهای ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانیا مقصد صادرات میگوی گلستان هستند.
پرورش میگو از ظرفیت های مهم اشتغالزایی در گلستان است که تکمیل طرح های در دست اقدام شیلات در شهرستان گُمیشان علاوه بر افزایش درآمد اهالی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی بیشتر را برای جوانان منطقه فراهم می کند.
سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شیلات، میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی 120 روز پرورش یافته و به وزن 15 گرم می رسد.
گلستان در سال های اخیر با توجه ویژه به توسعه آبزی پروری به یکی از استان های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.