عیدمحمد فاروقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: علاوه بر استقبال از متقاضیان برای سرمایه گذاری در این حوزه، تسهیلات بانکی برای توسعه بخش فراوری محصولات باغی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
به گفته وی در صورت برخورداری سرمایه گذار از آورده 30 درصدی، مابقی اعتبار مورد نیاز راه اندازی واحد فرآوری از تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.
سرپرست معاونت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: حمایت از ایجاد یا توسعه واحدهای فرآوری میوه در استان با هدف حمایت از کشاورزان در فصل برداشت و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ممانعت از کاهش قیمت در زمان تولید و کمک به توسعه باغات انجام میشود.
فاروقی افزود: در حال حاضر 3 واحد فرآوری میوه خشک دارای پروانه بهره برداری از این سازمان با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 87 نفر با ظرفیت سالانه 610 تن در گلستان فعالیت می کنند.
گفته می شود گلستان سالانه بیش از 240 هزار تن محصول باغی تولید و روانه بازار می کند که نیاز به فرآوری در حمایت از باغداران استان برای ممانعت از زیان در زمان برداشت احساس میشود.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن 676 هزار و 193 هکتار زمین مستعد کشاورزی، 92 نوع گیاه زراعی و باغی تولید می کند که حدود 30 نوع آن باغی است.
6204 /3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.