محمد شهرکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: درسال های گذشته نیز با تلاش های انجام شده و جلب رضایت اولیای دم، 9 زندانی محکوم به اعدام که از شهرهای مختلف کشور بودند، آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.
وی افزود: علاوه بر این، شعبه 11 صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس با برگزاری جلسات ویژه با شاکیان و متشاکیان هر سال زمینه آزادی حدود 400 زندانی را فراهم می کند.
شهرکی از تلاش برای کسب رضایت از اولیای دم برای آزادی پنج زندانی دیگر محکوم به اعدام در این شهرستان خبر داد و با تکذیب خبر رضایت این تعداد از اولیای دم در دیدار چند روز پیش با امام جمعه گنبدکاووس که در برخی کانال های فضای مجازی منطقه منتشر شده بود، گفت: در این دیدار، هیچ یک از خانواده ها رضایت ندادند.
رییس شعبه 11 صلح و سازی دادگستری گنبدکاووس تصریح کرد: آن جلسه صرفا جلسه ای مقدماتی و آشنایی با خانواده های اولیای دم بود.
شهرکی گفت: این شعبه تلاش می کند تا با صحبت های بیشتر با خانواده اولیای دم و جلب رضایت آنان، مقدمات آزادی پنج زندانی محکوم به اعدام را نیز فراهم کند که درصورت به نتیجه رسیدن، از طریق این شعبه و یا روابط عمومی دادگستری گنبدکاووس به افکار عمومی اطلاع رسانی می شود.
وی که شعبه اش از شعبه های برتر استان گلستان و کشور در حوزه صلح و سازش و آزادی زندانیان است، اضافه کرد: ماهانه 150 تا 250 پرونده در شعبه 11 صلح و سازش گنبدکاووس بررسی و بخش قابل توجهی از این پرونده ها به صلح و سازش منجر می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039//1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.