به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان یعقوبی سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به ایرنا راجع وضعیت استارتاپ ها در گلستان اظهار داشت: نتیجه تزریق بودجه دولتی برای کمک به این گروه ها نصب فقط 2 هزار 150 نمونه از بازی های تولید شده این شرکت ها توسط علاقمندان بود.
وی بیان کرد: محاسبه سود 10 هزار ریالی نصب هر بازی برای شرکت تولید کننده در کنار دریافت میلیاردها تومان اعتبار دولتی بیانگر شکست طرح و ضرورت بازنگری در کمک به افراد و گروه های فعال این بخش است.
دبیر انجمن بازی سازان مستقل ایران افزود: یکی از شرکت های تولید کننده بازی های کامپیوتری که در مینودشت مستقر است، طراح بازی های گوناگون با فروش چند صد هزار نسخه ای است که بدون دریافت کمک دولتی و با اتکا به توانمندی طراحان بومی به شهرت ملی رسیده و در حال تبدیل شدن به یکی از برندهای این فناوری است.
یعقوبی ادامه داد: مدیران و مسوولان گلستان به جای صرف بیهوده بودجه دولتی می توانند زمینه ظهور خلاقیت و استعداد افراد واجد شرایط و توانمند را با شناسایی درست و اعطای کمک های مود نیاز آن ها فراهم کنند.
وی به سهم پایین گلستان در نقش آفرینی بازار بازی های موبایلی کشور اشاره کرد و گفت: حمایت از طرح های خلاق، ایده های جدید و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای فعالیت افراد علاقمند می تواند به درآمدزایی بیشتر، ایجاد فرصت های شغلی پایدار و سهم بری مداوم استان از بازار رو به رشد این صنعت منجر شود.
دبیر انجمن بازی سازان مستقل ایران در ادامه به برگزاری استارتاپ ویکند صنایع خلاق در گلستان اشاره کرد و گفت: این رقابت ملی با حضور 100 علاقمند حرفه ای تولیدکننده و مجری بازی های موبایلی و کامپیوتری از استان های کشور 21 تا 23 آذرماه در گرگان برگزار می شود.
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی – تجربی شناخته شده در دنیا است که در 3 روز متوالی انتهای هفته برگزار می‌شود.
در این برنامه شرکت کنندگان شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا در 54 ساعت علاوه بر مطرح کردن ایده ها، با تشکیل گروه ها طرح های مورد نظر را اجرا کنند.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.