براساس اعلام سه شنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، قاسم سبزعلی دوشنبه شب در دومین گردهمایی حریق جنگل ‌های شمال کشور در گرگان اظهار داشت: دست ‌اندازی حاشیه ‌نشینان جنگل‌ ها به عرصه‌ های طبیعی به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی است و حل این مشکل، نیازمند فرهنگ سازی و توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت های مردمی است.
وی ادامه داد: بهره‌ گیری از حضور مردم و آموزش و آگاه‌ سازی آنان مهمترین ضرورت در حفاظت از عرصه ‌های منابع طبیعی کشور است.
سبزعلی تاکید کرد: برای کاهش تخریب و جلوگیری از آسیب رسیاندن به عرصه های ملی، نیازمند انسجام بین بخشی اعم از دولتی ها با یکدیگر، دولت با مردم و مردم با یکدیگر هستیم.
وی در ادامه با اشاره به حمایت از جنگلبانان و محیط بانان تصریح کرد: لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط بانان منابع طبیعی به مجلس ارائه شده و امیدواریم از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به وجود چالش‌ های جدی در حوزه آب، خاک و هوا بیان کرد: به منظور رسیدن به هدف اصلی سازمان که همان حفاطت از جنگل ‌ها و مراتع و آسیب‌ شناسی موضوع است، نیاز به مدیریت و برنامه ریزی صحیح تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.
وی در خصوص اعتبارات یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع گفت: از کل بودجه هفت هزار میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی این سازمان، 150 میلیارد ریال آن به بخش یگان حفاظتی و مراقبت تخصیص می یابد.
وی یادآور شد: با تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به بخش حفاطت و مراقبت از جنگل‌ ها، برای ا فزایش دکل‌ های دیده بانی، پیش‌ بینی و پیشگیری از حریق‌ های جنگل‌ ها و مراتع، ذخایر آبی، گشت و مراقبت از جنگل‌ ها و مرتع، افزایش پهپادها و تجهیز ارتباطات رادیویی برنامه ‌ریزی می‌ شود.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.