به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب قزل سفلو روز پنجشنبه در جمع دهیاران شهرستان رامیان اظهارکرد: مسائل منابع طبیعی با توجه به نقش آنها در تولید آب و اکسیژن موضوعی حیاتی است و علاوه بر آن استفاده از چشم اندازهای طبیعی و در نتیجه رونق صنعت گردشگری نیز از دیگر مزایا و فواید آن محسوب می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت کشور، همکاری در سطوح مختلف برای حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی و متقابلا امکان واگذاری زمین از مراتع در جهت فعالیت های عام المنفعه، ایجاد فضای سبز شهری و روستایی، فعالیت ساختمانی بنیاد مسکن،کارهای مذهبی و ساخت و سازهای روستایی مورد نظر قرار گرفته است.
قزل سفلو بیان کرد: منابع طبیعی این آمادگی را دارد در جهت تقویت توسعه فضای سبز با همکاری دهیاری ها، اراضی حاشیه روستاها را درختکاری نماید که این امر می تواند باعث زیبایی و در نهایت در آینده نزدیک با بهره برداری از چوب این درختان در امر اقتصادی نیز کمکی برای روستاها باشد.
وی با اشاره پرونده های اختلافی این سازمان و برخی کشاورزان تصریح کرد: از آنجایی که تنها سند مورد استناد برای قوه قضاییه تصاویر هوایی سال 45 می باشد از همین رو تصمیم نهایی را قضات می گیرند و در این ارتباط منابع طبیعی هیچگونه اختیاری ندارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان عنوان کرد: بهترین زمان کاشت درخت در منطقه ما دی ماه بوده و هفته درختکاری تنها بصورت نمادین می باشد از همین رو بهتر است هرکسی که قصد درختکاری دارد فعالیت خود را در اولین ماه زمستان انجام دهد.
ابوطالب قزل سفلو افزود: تلفن 1504 یگان حفاظت از منابع طبیعی نیز به صورت شبانه ورزی در استان گلستان آماده دریافت مشکلات و تخلفات صورت گرفته در اراضی طبیعی می باشد.
نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان نیز در این جلسه گفت: بهره برداری از طرح جنگل در این منطقه پس از درخواست مجلس و تصویب آن به مدت 10 سال متوقف شده است که این امر می تواند باعث بالا رفتن قیمت چوب و در نتیجه بیشتر شدن قاچاق چوب شود.
علیرضا ابراهیمی بیان کرد: باید همه در راستای حفظ منابع ملی خصوصا جنگل ها که میراث آیندگان است، تلاش کنند.
وی افزود: فعالیت های منابع طبعی استان در شهرستان های آزادشهر و رامیان با ترویج کاشت گل محمدی و گل گاوزبان در جهت تقویت طرح ترسیب کربن و توانمند سازی جوامع روستایی قابل توجه است.
نشست دهیاران رامیان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان روز پنجشنبه در محل فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار و نماینده مردم این منطقه برگزار شد که دهیاران نیز در این نشست به بیان مشکلات و دغدغه ها و انتظارات خود پرداختند.
شهرستان 85 هزار نفری رامیان با 78 هزار هکتار منابع طبیعی در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.