به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز در شهرستان آق قلا اظهار داشت: آمار آسیب های اجتماعی نگران کننده است و فاصله گرفتن از باورها و اعتقادات دینی، زمینه بروز ناهنجاری ها و مشکلات فراوان ناشی از آن را در جامعه بیشتر می کند.
وی بیان کرد: مطابق آمارها، زمان گفتگو و هم صحبتی والدین با فرزندان در کشور فقط 17 دقیقه است که بسیار کوتاه بوده و الگوپذیری فرزند از پدر و یا مادر را کاهش داده و موجب شکاف بین نسلی و زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد.
استاندار گلستان افزود: یکی از راهکارهای مهم کاهش این آسیب پذیری و کمک به رفع مشکلات ناشی از افزایش آن، توجه بیشتر به ارزش ها و باورهای دینی و مذهبی و آموزش نماز به فرزندان است.
وی به برنامه ها برای افزایش نشاط مردم استان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره افرهنگ قوام یکی از برنامه ریزی ها برای کمک به ارتقای شادی در جامعه است که استقبال همه ساله مردم از آن بیانگر اهمیت و تاثیر این موضوع و لزوم توجه بیشتر به اجرای طرح های مرتبط با امیدبخشی و شادی آفرینی است.
به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم با تبریک هفته وحدت گفت: در شرایطی که دنیا به دنبال الگوسازی برای حل مشکلات ناشی از بحران های هویتی است، مسلمانان الگوی کاملی مانند حضرت محمد(ص) دارند که بهره گیری و تاسی به شخصیت کامل ایشان می تواند بسیاری از بحران ها و آسیب های جوامع اسلامی را برطرف کند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: یکی از ویژگی های رسول مکرم اسلام (ص) تداوم بر عبادت های شبانه بود که اگر مسوولین این توصیه ها را جدی بگیرند، بی شک زمینه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی فراهم خواهد شد.
در پایان این آئین از مدیران و دستگاه های برتر مروج نماز در استان گلستان تقدیر شد.
آق قلا در شمال گلستان و در فاصله 15کیلومتری گرگان (مرکز استان) واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.