حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از یاوران وقف با عنوان 'وقف، رسانه و هنر' در گرگان اظهار داشت: هم اینک 21 هزار مترمربع فعالیت عمرانی در قالب 150 پروژه در بقاع استان در حال انجام است.
به گفته وی، در سال جاری بیش از 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، کمک نیکوکاران و نذورات در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان هزینه شده است.
وی از فعالیت 50 مبلغ در حوزه برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی خبر داد و گفت: دوره ‌هایی برای ارتقای مهارت‌ های فردی، فرزندپروری و ازدواج آسان نیز با حضور اساتید مجرب در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص کرسی های تلاوت قرآن تصریح کرد: بیش از 14 هزار نفر در قالب طرح حافظ قرآن کریم اعم از حفظ موضوعی و ترتیل در استان تلاش داشته و 200 مربی قرآن نیز فعال هستند.
وی با بیان این که استان از وقف در امور عزاداری بی نیاز است، افزود: امروز علاوه بر حفظ موقوفات و احیاء آنها، نیاز به بازتعریف وقف و انجام وقف در عرصه های جدید داریم.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور نماینده ولی ‎فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی در امامزاده عبدالله (س) گرگان برگزار شد، از یاوران وقف و جمعی از اصحاب رسانه تجلیل شد.
در گلستان پنج هزار و 500 موقوفه و 64 هزار رقبه وجود دارد که این موقوفه ‌ها در بخش درمانی، حوزه ‌های علمیه، ورزشگاه‌ ها، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ ها و اراضی کشاورزی ثبت شده است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.