به گزارش خبرنگار ایرنا از محل نمایشگاه های دائمی گرگان، آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور سید مناف هاشمی استاندار و جمعی از مدیران کل استان گلستان در گرگان آغاز شد.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در آیین افتتاحیه این جشنواره، مهم‌ترین بخش این جشنواره را معرفی ظرفیت های گردشگری روستایی و بوم‌گردی استان های مختلف کشور دانست.
ابراهیم کریمی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با حضور هنرمندانی از استان های مختلف کشور و همچنین برپایی سیاه چادرها و موسیقی اقوام از دیگر بخش‌های این جشنواره است، افزود: برگزاری این جشنواره سبب معرفی جاذبه‌های متنوع گردشگری، تفریحی و تاریخی استان گلستان می‌شود.
وی ادامه داد: 20 گروه موسیقی آیینی از 13 استان شامل آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، سنندج، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی در این جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.
به گفته وی حضور سفرا، کارداران و رایزن های فرهنگی کشورهای نروژ، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی، قبرس و غنا و همچنین 40 خبرنگار از شبکه‌های داخلی و خارجی فرصت مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های طبیعی و گردشگری استان گلستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همچنین گفت: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از 29 آبان لغایت 2 آذر در محل نمایشگاه های گرگان و از 4 لغایت 7 آذر در مجموعه ورزشی المپیک شهر گنبدکاووس در شرق استان گلستان برگزار می شود.
به گزارش ایرناگروه آیینی تبریز از آذربایجان شرقی، گروه آوای موج از بوشهر، گروه سراب جهان بین از چهارمحال بختیاری، گروه نوای کویر خاوران از خراسان جنوبی، گروه چیکسای ازخراسان شمالی، گروه گلشن از خراسان رضوی، گروه میسان از خوزستان، گروه آبیدر از سنندج، گروه کوردوان از کردستان، گروه تلار از گیلان، گروه سپهوند از لرستان، گروه آوای تبری از مازندران، گروه هالای از مرکزی و گروه های قزلباش، کتول، ترکمن، سیستانی، بلوچ و للوا از استان گلستان به اجرا در جشنواره دوازدهم می‌پردازند.
در بخش نمایشگاهی تعداد 167 غرفه ارائه شده است که تعداد 136 غرفه برای صنایع دستی درنظر گرفته شده است.
7333/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.