معاون گردشگری گلستان و نائب رئیس جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام گلستان گفت: یک ایران کوچک را در استان گلستان داریم.

احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین گلستان 29 آبان‌ماه ساعت 17:30 با حضور 23 سفیر و کاردار از 13 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی، تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین استاندار گلستان و تعدادی از نمایندگان مجلس افتتاح می‌شود.

وی در ادامه گفت: همان‌گونه که اطلاع دارید در استان گلستان اقوام مختلف حضور دارند و زندگی می‌کنند و تنوعی از اقوام مختلف را در استان شاهدیم و از سوی دیگر تنوع آب و هوایی نیز در استان وجود دارد دشت، کوه، دریا و جنگل توامان. وجود شرایط متفاوت آب و هوایی و اقوام مختلف باعث شده یک ایران کوچک را در استان گلستان داشته باشیم و این موضوع نقطه قوت استان گلستان در زمینه گردشگری است. به همین دلیل ما 12 دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین را در استان گلستان برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم و به‌دلیل استقبالی که در دوره‌های قبل صورت گرفته، از سال گذشته در دو نقطه از استان  این جشنواره برگزار می‌شود و امسال نیز دومین سالی  است که این جشنواره در دو نقطه استان برگزار می‌شود از 29 آبان تا 2 آذرماه در گرگان و از 4 آذر تا 7 آذر در شهر گنبد برگزار می‌شود. محل این جشنواره در گرگان نمایشگاه بین‌المللی است و در گنبد نیز سالن المپیک گنبد است.

وی در ادامه گفت: از همه استان‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند. آنچه ما در این جشنواره‌ در نظر گرفته‌ایم صنایع دستی از تمام استان‌ها و گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام مختلف ایران‌زمین و سوغات استان‌ها است.

تجری در پایان  گفت: آنچه امسال نسبت به سال‌های قبل توجه بیشتری به آن شده بحث گردشگری روستائی و سیاه‌چادرها است که امسال بسیار جدی‌تر و پررنگ‌تر به آن توجه شده است.

index

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.