ابراهیم کریمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه های خبری شامل شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری های داخلی و خارجی، نشریات سراسری و محلی می باشند.
وی عنوان کرد: شبکه ها و گروه های خبری در مجموع 40 خبرنگار را آماده پوشش خبری این جشنواره کرده اند که از جمله آنها می توان به شبکه های خبری 'ایمپکت لندن'، 'آناتولی ترکیه'، 'مئوئر سوییس'، 'هلال ترکیه'، 'الفرات عراق'، 'عمان'، 'فونیکس چین' و 'فرانس 24' و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران ملی و سراسری اشاره کرد.
وی یادآور شد: از آنجایی که این جشنواره هر روز عصر فعالیت خود را آغاز می کند، خبرنگاران و گروه های خبری حاضر در این جشنواره، صبح ها از جاذبه های گردشگری و تاریخی بازدید و برنامه هایی را در آنجا ضبط و تولید خواهند کرد.
کریمی گفت: نامه نگاری و مکاتباتی با وزارت امور خارجه در خصوص حضور سفرا، کارداران و رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف در این جشنواره داشته ایم که روز گذشته 20 نفر میهمان خارجی از 12 کشور شامل نروژ، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی، قبرس و غنا وارد گرگان شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: سفیران 10 کشور شب گذشته با فعالین اقتصادی استان جلسه ای داشتند و مباحثی در خصوص ظرفیت های استان در زمینه صادرات و واردات و بخش های مختلف اقتصادی مطرح شد.
وی افزود: همچنین بنا داریم تا تورهای گردشگری از مناطق تاریخی و جاذبه های مختلف استان برای این میهمانان انجام دهیم، تا ظرفیت های این بخش نیز برای آنان مشخص شود.
وی تصریح کرد: اطمینان داریم حضور سفرا و خبرنگاران ملی و بین المللی در این جشنواره، باعث ایجاد تحولی در معرفی و حضور گردشگران در استان برای سال جاری و سال های آینده خواهد شد.
کریمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که جشنواره امسال با توجه به تقارن با هفته وحدت از شادی و نشاط خوبی برخوردار خواهد بود، عنوان کرد: در دهه فجر امسال 100 طرح بوم گردی و تا پایان سال 200 طرح بوم گردی روستایی در گلستان راه اندازی می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: در 2 ماه گذشته 35 طرح بوم گردی روستایی افتتاح شد و در زمان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام نیز 50 طرح بوم گردی در گلستان افتتاح می شود که در جشنواره امسال، روستاهای هدف گردشگری گلستان و کشور با ساختار جدید حضور دارند.
وی ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش پذیرای گردشگران خواهد بود و یک بخش مهم آن بخش گردشگری روستایی است که در آن روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی از نقاط مختلف کشور به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم خود می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش نمایشگاه صنایع دستی از 31 استان کشور حضور دارند و هنرمندان این استان ها در نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت و در بخش سوغات نیز استان های مختلف به ارائه سوغاتی های خود خواهند پرداخت و همچنین در بخش سیاه چادر و موسیقی اقوام نیز شاهد هنرنمایی اقوام مختلفی از 17 استان کشور هستیم.
دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 29 آبان لغایت 2 آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی گرگان واقع در کیلومتر چهار جاده گرگان به آق قلا برگزار خواهد شد و آیین افتتاحیه آن شامگاه امروز برگزار می شود؛ شرکت کنندگان در جشنواره با یک روز استراحت، از چهارم تا هفتم آذر این برنامه ها را در مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس در شرق استان گلستان برگزار می کنند.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.