به گزارش ایرنا سرهنگ قاسم سبزعلی امروز دوشنبه در گردهمایی منطقه ای حریق استان های شمالی در گرگان اظهار داشت: امروز هدف گذاری سازمان این است که سرمایه گذاری در انسجام بین بخشی و هم گرایی برای مقابله با آسیب ها در عرصه های منابع طبیعی جدی تر پیگیری شود.
وی با بیان این که اگر امروز دچار زیان در عرصه های منابع طبیعی هستیم به مشکلات معیشتیی جوامع محلی و حاشیه نشینان عرصه ها برمی گردد، گفت: لازم است طرح توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت گرفتن از آن ها در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی پُررنگ تر از گذشته در دستور کار قرار گرفته شود.
سرهنگ سبزعلی اضافه کرد: برای مراقبت از 135 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی کشور علاوه بر اقدام دولت باید بهره گیری از مشارکت مردم بیشتر و اصلاح و بازنگری زیرساخت های موردنیاز نیز شتاب گیرد.
وی به وضعیت حریق در عرصه های منابع طبیعی طی هفت ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در عرصه جنگل و مرتع از لحاظ تعداد و سطح آتش به ترتیب 15 و 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
به گفته وی به طور میانگین سطح هر فقره آتش از پنج هکتار سال قبل به چهار هکتار در سال جاری کاهش یافت.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بر سرمایه گذاری بیش از پیش در حوزه پیشگیری و مقابله با اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: اعتبار تهیه تجهیزات از جمله پهباد، دکل دیده بانی، ایجاد چاله آب، گشت مراقبت و اطفای حریق برای استان ها از جمله ضروریات است تا کمبودها در این حوزه به کمترین برسد.
وی به یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مهار آتش در کشور اشاره کرد و گفت: این اعتبار از سال 95 برای یگان حفاظت پیش بینی شده و در بخش های مختلف بویژه خرید خودرو از نوع فوتون، تجهیزات انفرادی و ارتباطات رادیویی هزینه می شود.
به گفته وی اکنون هزینه کرد این اعتبار در نظرگرفته شده با تخصیص آن در حال انجام است.
وی در خصوص ساختار تشکیلاتی یگان حفاظت نیز گفت: تاکنون این یگان از لحاظ ساختار تشکیلاتی برنامه مناسب نداشته است؛ پیگیری برای تعیین ساختار تشکیلاتی مناسب در دستور کار است و در ساختار جدید بیش از دو هزار پست سازمانی در حوزه میدانی و 700 پست سازمانی در حوزه ستادی برای یگان حفاظت پیش بینی شده و در صورت تایید و عملیاتی شدن، نیروهای یگان دغدغه ای نخواهند داشت.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.