هادی هاشمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار در راستای حفظ حقوق عامه شهروندان انجام شده است.
وی اظهار کرد: با حضور مسوولان این بیمارستان ها در دادسرا تحقیقات آغاز شده و پرونده روند بررسی و دادرسی خود را طی می کند.
وی اضافه کرد: بر اساس اسناد، مدارک و توضیحات مسوولان بیمارستانی برای یکی از آنان منع تعقیب صادر و برای پیمانکاری که کار جمع آوری و دفع زباله های عفونی را برعهده داشت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد.
هاشمیان گفت: اسناد و مدارک و اظهارات مسوول یک بیمارستان دیگر هم در دادسرا اخذ و برای بررسی و کارشناسی بیشتر، بخشی از مدارک و مستندات به محیط زیست استان گلستان فرستاده شد و در ارتباط با سایر امور روند رسیدگی ادامه دارد.
پیش از این مسوول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست گرگان در گفتگو با خبرنگار ایرنا نسبت به دفع غیراصولی زباله و پسماندهای عفونی و بیمارستانی هشدار داده بود.
همچنین محسن سمیعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گلستان روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به تلاش برای حل مشکل پسماندهای بیمارستانی استان گفت: روزانه 9 تن زباله در مراکز بهداشتی و بیمارستانی گرگان تولید می شود.
به گزارش ایرنا بیمارستان ها تولید کننده انواع پسماند عادی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی هستند که به جز زباله های عادی تمامی پسماندهای بیمارستانی خطرناک هستند و باید ضمن بی خطرسازی به زباله عادی تبدیل و سپس به ناوگان مدیریت پسماند تحویل داده شود.
پسماندهای عفونی مانند ترشحات زخم ها و بافت های آسیب دیده و پارچه های آغشته به خون هم باید تحت شرایط خاص از بین برود.
همچنین تیغ های برنده و اشیای تیز و دیگر پسماندهای بیمارستانی باید در همان محل میکروب زدایی و سپس به ناوگان مدیریت پسماند تحویل داده شود.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.