به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه درجلسه کارگروه اشتغال گنبدکاووس، تحقق این میزان فرصت شغلی را مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد تا چند ماه باقی مانده از سال جاری تمامی سهمیه اشتغال پیش بینی شده، محقق شود.
وی افزود: علاوه بر پرونده های زیادی که در بانک ها وجود دارد که در انتظار ابلاغ دور جدید تسهیلات اشتغالزایی قرار دارند، درصورت پرداخت تسهیلات به چند طرح بزرگ کارآفرینی این شهرستان، تحقق سهمیه اشتغال امسال گنبدکاووس دور از دسترس نیست.
کریمی با قدردانی از تلاش ادارات، نهادها و بانک های عامل در تشکیل پرونده های اشتغال و پرداخت تسهیلات، اضافه کرد: بانک ها نباید پرونده متقاضیان را به دلیل اتمام تسهیلات و ابلاغ نشدن دور جدید اعتبارات، برگشت بزنند.
وی با بیان اینکه گنبدکاووس در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر به مبلغ 205 میلیارد ریال و اشتغالزایی 329 نفر رتبه اول گلستان را تا هفته گذشته داشته است، تصریح کرد: با ابلاغ دور جدید تسهیلات این بخش، این رتبه که اکنون با فاصله کمی در اختیار گرگان قرار دارد، دوباره به این شهرستان اختصاص می یابد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از کارآفرینان برای رونق اشتغال گفت: چند طرح بزرگ در بخش داشلی برون این شهرستان شامل فاز دوم توسعه طرح ارگانیا، احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 6 مگاوات در دو فاز سه مگاواتی و احداث گلخانه مدرن تمام شیشه ای سه هکتاری درمرحله پرداخت تسهیلات هستند که با تحقق آن دهها فرصت شغلی ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: از محل اعتبارات روستایی و عشایر تاکنون 540 طرح با نیاز تسهیلاتی تقریبی 600 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده که تاالان 185 طرح آن با 205 میلیارد ریال و اشتغال 329 نفر پرداخت شده است.
عبدالحکیم سلاق افزود: از مجموع طرح های معرفی شده به بانک ها 143 طرح با نیاز مالی 150 میلیارد ریال و اشتغال 240 نفر برگشت خورده ضمن اینکه چند طرح به مبلغ 100 میلیارد ریال نیز در بانک ها آماده پرداخت است.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رییس اداره طرح و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز حضور داشتند، برخی مدیران ادارات و نهادها و نیز بانک های گنبدکاووس هم گزارشی فعالیت های حوزه اشتغال و تسهیلات پرداختی ارائه کردند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.