به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی بی باک روز دوشنبه درجلسه کارگروه اشتغال گنبدکاووس افزود: از میزان تسهیلات پرداختی، دو هزار و 10 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایر و 520 میلیارد ریال نیز از اعتبارات اشتغال فراگیر بوده است.
وی اضافه کرد: درحوزه اشتغال روستایی و عشایر از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 902 طرح با نیاز تسهیلاتی چهار هزار و 900 میلیارد ریال توسط ادارات و نهادهای گلستان تشکیل و به بانک های عامل معرفی شده است.
بی باک گفت: از این تعداد پرونده ارسالی به بانک ها تاکنون دو هزار و 889 طرح به مبلغ دو هزار و 10 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که 123 درصد اعتبارات تخصیصی به استان گلستان در این بخش می باشد.
وی تصریح کرد: پرداخت این میزان تسهیلات درحالی که میانگین پرداخت کشوری 75 درصد است، استان گلستان را جزو استان های برتر کشور کرده است.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: علاوه بر تسهیلات این بخش که مرحله دوم آن نیز به زودی ابلاغ می شود، مبلغ 520 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال فراگیر به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.
وی از آغاز راستی آزمایی تسهیلات پرداختی و هزینه کرد صحیح آن توسط متقاضیان توسط کمیته نظارت در گلستان خبر داد و گفت: با متخلفان احتمالی در هر یک از تسهیلات دریافتی شامل 'روستایی و عشایر، اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی' بشدت برخورد می شود.
بی باک همچنین عملکرد گنبدکاووس را در جذب تسهیلات روستایی و عشایر و اشتغال فراگیر را ضعیف اعلام کرد و گفت: جذب تنها 48درصد تسهیلات این بخش ها درحالی که میانگین استانی 55 درصد است، زیبنده این شهرستان با ظرفیت های متنوع آن نیست.
وی از مسئولان گنبدی درخواست کرد تا متناسب با ظرفیت ها نسبت به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام نمایند و نباید تسهیلات این بخش که در 340 رشته پیش بینی شده، تنها به قالی بافی و خیاطی که به مرحله اشباع رسیده اند، اختصاص یابد.
بی باک اضافه کرد: درحوزه مشاغل خانگی بهتر است تسهیلات به شرکت های پشتیبان و کارآفرین پرداخت شود که قدرت ایجاد اشتغال پایدار و نیز بازپرداخت آن را دارند.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال در کارگروه استانی اشتغال خبر داد و گفت: پیش از این پرداخت این میزان تسهیلات باید در کارگروه ملی تصویب می شد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه رییس اداره طرح و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز با ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی گنبد در دو سال گذشته، گفت: درسال های 96 و 97 درمجموع یک هزار و 135 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد این شهرستان پرداخت شده است.
رضا شهمرادی افزود: سهمیه اشتغال پیش بینی شده حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سال جاری 8385 شغل است که تاکنون 5060 نفر ایجاد شده و بقیه نیز تا پایان امسال محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: درصورتی که برخی محدودیت ها در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر به واحدهای تولیدی نواحی صنعتی برداشته شود، این حوزه می تواند تسهیلات بیشتری جذب و به نسبت آن اشتغال ایجاد نماید.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه فرماندار ویژه، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی مدیران ادارات، نهادها و بانک های گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های حوزه اشتغال و تسهیلات پرداختی ارائه دادند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.