حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: زمین 364 هکتاری موقوفه میرسعدالله در سال 93برای بهره وری بیشتر به بخش خصوصی واگذار شد و پس از 5 سال از تبدیل این زمین به باغ یکپارچه، درختان آن به ثمر نشسته و اولین برداشت خود را تجربه می کند.
وی افزود: در این باغ درختان سیاه ریشه کاشته شده و محصولات آن شامل هلو ، شلیل، آلو و خرمالو از ارقام مختلف دیررس و زودرس است.
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان افزود: بزرگترین باغ وقفی کشور باعث اشتغال دائم 9 نفر و اشتغالزایی برای 200 نفر بصورت فصلی و پاره وقت شده است که این موضوع از ثمرات تحول این زمین 364 هکتاری است و براساس نیت واقف، درآمد حاصل از آن صرف هزینه های مدرسه علمیه سعدیه شهرستان رامیان می شود.
موسوی با اشاره به تصمیم این سازمان برای بهره بردن از کشت صنعتی در اراضی موقوفی گفت: برای استفاده از نهایت ظرفیت های موقوفات در تمام زمینه ها اعم از درآمدزایی بیشتر و اشتغال آفرینی، نگاهمان بر صنعتی سازی اراضی کشاورزی است که در این زمینه نیز با همت و یاری سازمان جهادسازندگی قصد ایجاد گلخانه در برخی اراضی را داریم.
وی عنوان داشت: یکی دیگر از فعالیت هایی که در دست داریم شناسایی موقوفات در دو شهرستان آزادشهر و رامیان است تا ضمن استعدادیابی اراضی برای کشت محصولات بهتر ، برخی اراضی به منظور ایجاد اشتغال واگذار می شوند.
وی افزود: این آمادگی وجود دارد که برخی از اراضی شهرستان که رامیان قابلیت اجاره به افراد را دارند، واگذار شود تا ضمن درآمدزایی مورد نظر واقف، در زمینه اشتغالزایی نیز گام هایی برداشته شود.
موسوی با تشریح این موضوع گفت: در روستای پاقلعه از شهرستان رامیان 10 هکتار زمین زراعی وجود دارد که سازمان می تواند با توجه به درخواست افراد برای اجاره، عقد قرارداد نماید.
وی از واگذاری 14 هکتار زمین در اطراف منطقه تفریحی چشمه گل رامیان به بخش خصوصی برای اجرای طرح تفرجگاه تفریحی و توریستی خبر داد و گفت: این طرح مورد تایید اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان افزود: 17 بقعه متبرکه در دو شهرستان مذکور وجود دارد که از این تعداد هفت مکان درآمدزا و بقیه انتفاعی هستند که دو میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک و نذورات جمع آوری شده در این اماکن صرف فعالیت های عمرانی و فرهنگی در 30 نقطه شده است.
وی گفت: در اماکن مذهبی دو شهرستان 300 نفر مشغول هستند که از این بین 50 درصد بیمه شده هستند.
حجت الاسلام رضا موسوی در خصوص فعالیت های فرهنگی در اماکن مذهبی خاطرنشان کرد: برنامه هایی همچون آرامش بهاری در لحظه سال تحویل، سفره های افطاری ساده و جزء خوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، کلاس های متنوع و اردوهای مختلف در طرح نشاط معنوی در اماکن مذهبی گوشه ای از فعالیت های فرهنگی ما می باشد که در طرح نشاط معنوی در سال جاری 230 علاقمند با حضور 4 مبلغ و 8 مربی حضور داشتند که 8 اردو نیز از ثمره های این طرح بود.
شهرستان های آزادشهر و رامیان با بیش از 180 هزار نفر در شرق استان گلستان و در جوار هم قرار دارند که دارای 266 مسجد، 22 حسینیه، 18 تکیه، 26 زینبیه و 36 فاطمیه هستند.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.