به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مردم خداجوی شهرها و روستاهای استان گلستان همچون دیگر نقاط ایران اسلامی در شب رحلت پیامبر ختمی مرتب حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با سیاهپوش کردن مساجد و تکایا و برافراشتن پارچه های عزا در این ماتم بزرگ به سوگ نشسته اند.
محبان اهل بیت عصمت و طهارت در قالب دسته ها و هیئات مذهبی با حضور در بقاع متبرک، امامزادگان، حسینیه ها و دیگر اماکن مذهبی استان گلستان مرثیه سرایی می کنند.
امامزاده عبدالله (س)، امامزاده نور و سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) چهار راه میدان؛ مسجد جامع گلشن و مسجد جامع گرگان امشب میزبان بیشترین شمار عزاداران بود و طبق اعلام هیئات مذهبی آیین های عزا فردا هم برپاست.
مرثیه خوانی و نوحه سرایی، توزیع نذورات و کمک به ایتام از جمله دیگر برنامه های عزاداران است.
همچنین قرار است صبح فردا چهارشنبه نیروهای مسلح استان گلستان از معراج شهدای گرگان به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله دسته روی و عزاداری داشته باشند.
حضرت محمد (ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابو ابراهیم نیز کنیه ایشان است.
آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر (ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام حسن علیه السلام نخستین فرزند امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.
ایشان در 28 صفر سال پنجاه هجری قمری، مصادف با سی و دومین سال رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه به شهادت رسید و محبان اهل بیت علیهم السلام را در سوگ بزرگی فرو برد.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.