محمدتقی زمانی نژاد روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در پی ابلاغ جدید پرداخت وام قرض الحسنه 250 میلیون ریال به منظور ساخت مسکن، در سه ماه اخیر یک هزار و 311 روستایی درخواست خود را به شعبه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 14 شهرستان استان ارایه داده اند.
به گفته وی تاکنون 348 متقاضی معرفی شده به بانک های عامل موفق به بستن قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن شده اند.
وی اضافه کرد: تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با ارایه پروانه ساخت و بدون سپرده گذاری و نوبت دهی با دوران مشارکت 15 ساله از طریق بانک های عامل در استان در حال پرداخت به متقاضیان است.
زمانی نژاد همچنین از پیش بینی وام تکمیلی برای آن دسته از متقاضیان که با 250 میلیون ریال واحد مسکونی خود تکمیل و بهره برداری نمی شود، گفت: این اداره کل تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه ایران امضا کرده که بر اساس آن تا سقف 80 میلیون ریال وام با کارمزد 2 درصد طبق گزارش کارشناس بنیاد مسکن پرداخت می شود.
به گفته وی امسال 149 متقاضی به مبلغ هشت میلیارد و 900 میلیون ریال برای بهره برداری واحد مسکونی خود از وام تکمیلی استفاده کرده اند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان گلستان 228 هزار و 605 خانه روستایی وجود دارد که 248هزار و 422 خانوار در آنها زندگی می کنند و طبق گزارش بنیاد مسکن استان، تنها 100 هزار واحد آن مقاوم هستند.
این استان شمالی کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون زلزله، رانش زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک می کند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین از ساخت و بهره برداری 145 واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در استان در دو سال اخیر خبر داد و افزود: برای ساخت این تعداد واحد با همکاری بنیاد مستضعفان و مسکن و بهزیستی، علاوه بر پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال، 20 میلیارد ریال نیز وام ارزان قیمت پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 91 خانواده دارای دو معلول به بالا در استان از این تسهیلات استفاده کرده و صاحب خانه شده اند.
زمانی نژاد گفت: برای ساخت هر واحد ویژه خانواده های دو معلول به بالا، 180 میلیون ریال وام بلاعوض در نظر گرفته شده و به متقاضیان آن پرداخت می شود.
به گفته وی تاکنون 160 خانواده دارای دو معلول به بالا در استان توسط اداره کل بهزیستی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای استفاده وام ساخت مسکن معرفی شده اند که عملیات ساخت 154 واحد اجرایی شده است.
در گلستان یک هزار و 52 آبادی دارای بیش از 20خانوار وجود دارد و 47 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری استان در این روستاها سکونت دارند.
6204/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.