به گزارش شنبه خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین رضایی در جمع مردم اهل سنت شهر انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا واقع در استان گلستان اظهار داشت: همیشه امکان ضربه زدن دشمن به انقلاب و نظام وجود دارد اما هوشیاری مردم و مسوولان توطئه ها را خنثی خواهد کرد.
وی بیان کرد: یکی از عوامل شکست دشمنان در نفوذ به کشور و وارد کردن آسیب به درخت تنومند انقلاب وحدت و یکپارچگی آحاد مردم است که حفظ این یکپارچگی راز و رمز موفقیت آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
در همین پیوند ارشد نظامی ارتش در استان گلستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان روز دانش آموز و سالروز تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان در اوایل پیروزی انقلاب گفت: تشریح، تبیین و انتقال ویژگی های مهم این روز بزرگ و رویدادهای تاریخی و مهم آن به دانش آموزان، دانشجویان و نسل جوان آینده ساز ضروری است.
سرتیپ دوم ستاد محمد غفاری در جمع دانش آموزان دبیرستان قدس شهرستان بندرترکمن اظهار داشت: این روز به یادماندنی فقط متعلق به دانش آموزان نیست و همه آحاد ایران اسلامی با حضور خود در راهپیمایی 13 آبان ضمن مشارکت در دست آوردها، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می کنند.
وی بیان کرد: عزت، اقتدار و آرامش، سربلندی و پیشرفت و توسعه کشور مرهون خون جوانان برومندی است که با رها کردن درس به جبهه ها رفتند تا در مقابل دشمن ایستادگی کنند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان بر لزوم فعالیت بیشتر دانش آموزان در عرصه تحقیق و پژوهش تاکید کرد و گفت: ایران با برخورداری از نیروی انسانی غنی، هوشمند و خلاق می تواند مسیر رسیدن به پیشرفت بیشتر و حیاتی را با سرعت طی کند که یکی از پیش شرط های آن حضور مداوم نسل جوان در عرصه های پژوهشی است.
تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال 1343 و تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 همزمان با 13 آبان رخ داد.
همچنین شهادت جمعی از دانش‌آموزان معترض به حکومت پهلوی در صبح ۱۳ آبان ۱۳۵۷در محوطه دانشگاه تهران باعث نام گذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز شد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.