علی خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: الگوی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، الگویی جامع از مناظر مختلف و انسان شناختی بوده و هدف نهایی آن رسیدن به تعالی معنوی همراه با رفاه اجتماعی و اقتصادی است.
وی بیان کرد: در این الگو باید به ارزش های اسلامی، اجتماعی و فرهنگی از نگاه جامعه شناختی و اصول عقلی و نقلی نگریسته شده و همه مبانی اقتصادی و سیاسی و تعاملات نیز با دین شناخته و تبیین شود.
این استاد دانشگاه افزود: رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف این الگو را کالبد شکافی کرده و مورد نقادی و محور بندی قرار داده اند و چنانچه از همه ظرفیت‌ های نخبگان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده شود می توان آن را به طور تجربی با دیدن شکاف ها و چالش های پیش رو تبیین و بررسی کرد.
خسروی ادامه داد: اجرای این الگو جان تازه ای به نگاه های منطقه ای و بین المللی خواهد داد که می تواند رقیب جدی برای الگوهای لیبرالیستی و سایر الگو های تک بعدی انسان غربی باشد.
وی گفت: یکی از ویژگی های این الگو آن است که تحریم های ظالمانه دشمنان به طور دقیق مورد موشکافی قرار گرفته و راهکارهای منطقی برای مقابله با آن اندیشیده شده است.
خسروی گفت: ایران به دلیل تهاجم گسترده و مداوم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان در سال های اخیر، نیازمند الگوی هدفمند برای آینده است تا با استفاده از آن، مسیر حرکت به سمت توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی را با شتاب بیشتر طی کند.
در پی تدوین سند پایه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت که در آن مهمترین نیازهای کشور برای توسعه و افق مطلوب جامعه اسلامی ایران ترسیم شده، مقام معظم رهبری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند با مشورت مراجع مورد نظر در ابلاغیه مربوط به این سند، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را به طور دقیق بررسی و بهره‌ برداری کند و نسخه‌ی ارتقا یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف 2 سال آینده ارائه کنند به ‌طوری‌ که از ابتدای قرن پانزده شمسی اجرای این الگو با شتابی مطلوب آغاز شود.
در این سند بنیادین که بیست و دوم مهرماه امسال توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، تحول برای 50 سال آینده پس از مبانی خدا شناسی، جهان شناسی و جامعه شناسی، آرمان‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به عنوان ارزش‌های بنیادین فرا زمانی و فرا مکانی جهت‌دهنده پیشرفت مطرح گردید.
بر این اساس تا سال 1444 هجری شمسی ایران به پیشتازی در تولید علوم انسانی اسلامی و فرهنگ متعالی در سطح بین‌المللی مبدل و در میان پنج کشور پیشرفته جهان در تولید اندیشه، علم و فناوری جای گرفته و از اقتصادی دانش‌بنیان، خوداتکا و مبتنی بر عقلانیت و معنویت اسلامی برخوردار و یکی از 10 اقتصاد بزرگ دنیا خواهد شد.
3042/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.