سید حمزه موسوی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و 700 تن گوشت مرغ توسط مرغداری های این شهرستان تولید و به بازار فروش داخل استان عرضه شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر به علت بالا رفتن قیمت جوجه یک روزه از 9000 ریال به 15000 ریال، افزایش قیمت نهاده های دامی و افزایش قیمت حمل و نقل، تولید گوشت سفید 20 تا 30 درصد کاهش یافته است.
وی متذکر شد : این عوامل همچنین باعث افزایش قیمت گوشت مرغ به 88 هزار ریال در هرکیلو گرم شده است.
موسوی در رابطه با مشکلات عمده مرغداری ها در حال حاضر گفت: تامین نهاده های دامی از قبیل ذرت، کنجاله سویا و نظایر آن به علت اینکه 80 درصد آن از طریق واردات تامین می شود، یکی از مشکلات مرغداری هاست.
وی افزود: در این رابطه دانه ذرت با نرخ دولتی از قرار کیلویی 12000 ریال و کنجاله سویا به ازای هر کیلو22000 هزار ریال در اختیار مرغداری ها قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با بیان اینکه مرغداری ها با توجه به جوجه ریزی در هر دوره 45 روزه، در هر سال می توانند حدود 5 دوره اقدام به جوجه ریزی نمایند، متذکر شد: از سال 90 به علت اشباع شدن ظرفیت مرغداری ها در منطقه، صدور مجوز مرغداری قطع شده است.
وی افزود: 60 درصد تولیدات گوشت سفید مرغداری های شهرستان گالیکش به سایر شهرستان های استان گلستان ارسال می شود.
شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان واقع است و از طریق 13 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 400 هزار قطعه در سال، حدود سه هزار تن گوشت سفید تولید می‌شود.
/1860/7481
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.