به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز شنبه در نشست صمیمی با جامعه ورزش و جوانان گلستان اظهار داشت: روند حرکت ورزش استان در سال های اخیر مطلوب بوده، اما نبود بودجه کافی موجب تاخیر و طولانی شدن مسیر کسب موفقیت های بیشتر است.
وی بیان کرد: یکی از راه حل های رفع مشکل کمبود بودجه و اعتبارات بخش ورزش، ورود حامیان مالی و استمرار حمایت آنها از تیم ها و هیات ها است که در گلستان رغبت و تمایلی از طرف صنایع و کارخانه ها مشاهده نمی شود.
استاندار گلستان افزود: ورزش این استان در سال های اخیر و با اجرای طرح های بلند مدت و زیربنایی مانند المپیاد ورزش و طرح روستا قهرمان، فراتر از شاخص های تعریف شده حرکتی شتابان به سمت پیشرفت دارد که نتایج آن کسب مدال های فراوان در رویدادهای اخیر و معرفی ستاره های مدعی برای سال های آینده است.
هاشمی ادامه داد: به دلیل نارسایی های بودجه ای و کمبود اعتبارات، رشته های متعدد ورزشی در زمان اعزام ها و حضور در رویدادهای بزرگ و معتبر دچار چالش می شوند.
وی به موفقیت های ورزش گلستان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: ورود نام گلستان در جمع استان های دارای نماینده در المپیک، افزایش ملی پوشان اعزامی به بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و رشد چشمگیر مدال های کسب شده ورزشکاران استان در این رقابت ها در کنار میزبانی های متعدد بین المللی و آسیایی ، گلستان را به یکی از مدعیان در ورزش تبدیل کرد.
هاشمی ادامه داد: فعالیت مداوم و مستمر هیات های ورزشی برای شناسایی چهره های جدید و مستعد با وجود کمبودهای مالی ، یکی از دلایل رونق گرفتن بیشتر ورزش گلستان در سال های اخیر بوده که لازم است با حمایت های بیشتر از این مجموعه ها ، مدال های بیشتری به تالار ورزش استان افزوده شود.
به گزارش ایرنا مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم بر تلاش بیشتر هیات های ورزشی استان برای کسب موفقیت تاکید کرد و گفت: هر چه این تلاش ها مداوم تر ، دارای برنامه و هدفمندتر باشد، شناسایی استعدادها امکان پذیر و روند ورود ورزشکاران استان به تیم های ملی آسان تر خواهد شد.
بهمن طیبی اظهار داشت: برخی از هیات های ورزشی استان فاصله زیادی با استانداردها و انتظارات دارند که باید با کاهش این فاصله ها در رسیدن به افتخارات ورزش استان نقش آفرینی کنند.
وی با اشاره به میزبانی گلستان از رویداد های معتبر، افزود: مردم بیش از همیشه به شور و نشاط و شادی احتیاج دارند که برگزاری مسابقات ورزشی و رونق گرفتن حضور تماشاگران در سالن ها، علاوه بر امکان پذیر کردن رسیدن به این اهداف به کاهش آسیب ها و توسعه سلامت نیز خواهد انجامید.
به گزارش ایرنا ورزشکاران گلستان در هجدهمین دوره بازی های آسیایی در جاکارتا موفق به کسب 3 مدال طلای تیمی در رشته های کبدی مردان، کبدی زنان و والیبال مردان و در سومین دوره بازی های پاراآسیایی در اندونزی 2 مدال طلا در والیبال نشسته مردان و بسکتبال با ویلچر مردان و دو نقره در والیبال نشسته زنان و دومیدانی مردان به دست آوردند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.