به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، دادستان گرگان در این زمینه اظهار داشت: پس از اعلان مفقودی از سوی خانواده دختر بچه؛ جنازه مفقود 2 ساله ساعاتی پیش در چاه فاقد درپوش فاضلاب سرویس بهداشتی نزدیک پارک کودک ناهارخوران کشف شد.
حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهار کرد: نماینده دادستان بلافاصله به محل حادثه اعزام و بررسی‌ اولیه نشان از فقدان درپوش چاه فاضلاب و علایم هشداردهنده در اطراف آن بوده است.
دادستان گرگان تصریح کرد: این موضوع در دستور کار ویژه دادستانی قرار گرفت و اگر ثابت شود فرد یا افرادی در تامین ایمنی بوستان جنگلی ناهارخوران تقصیر یا قصور داشته اند؛ مطابق قانون مجازات می شوند.
به گزارش ایرنا شهردار گرگان نیز دستور پیگیری و بررسی حادثه را صادر و از سازمان‌ های مرتبط و زیرمجموعه شهرداری رسیدگی و ارائه گزارش دقیق را خواستار شد.
مدیر روابط عمومی شهرداری گرگان در این پیوند گفت: نگهداری و نظافت سرویس‌ های بهداشتی عمومی سطح شهر از مدتها پیش به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است.
آرش فولادیان با بیان اینکه برابر اطلاعات اولیه کودک فوت شده از اعضای خانواده یکی از موظفان نگهداری و نظافت سرویس بهداشتی محل حادثه بوده است، افزود: برابر تحقیقات در فلزی دهانه چاه فاضلاب مربوطه در لحظه حادثه باز بوده و پیمانکار نسبت به پوشاندن آن به نحو مناسب اقدام نکرده است.
همچنین مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در گفتگو با ایرنا ضمن اشاره تلویحی به مشکوک بودن سقوط کودک، گفت: این حادثه که مقارن عصر امروز رخ داد در چاه دارای یک لوله خرطومی به قطر 20 سانتیمتر بوده که نحوه سقوط به داخل آن باید از جوانب مختلف بررسی شود.
مهدی قره قاش در خصوص نبود در بر روی این چاه بیان داشت: چاه های فاضلاب در مناطق گردشگری مانند ناهارخوران لوله خرطومی برای تخلیه دارد بنابراین نیازی به دریچه و منهول ندارد البته موضوع نیازمند بررسی بیشتر و دقیق کارشناسی است.
وی تصریح کرد: باوجود سرعت عمل نیروهای آتش نشانی و امدادی در هنگام کشف کودک علایم حیاتی ضعیفی داشت که منجر به فوت شد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.