برپایه گزارش ارسالی روز شنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به ایرنا تاج قلی فرهنگ دوست افزود: اعتبار تولید این تعداد بوته و احیای مراتع از محل اعتبار 25 میلیارد و 600 میلیون ریالی صندوق توسعه ملی برای اجرا و عملیات بیولوژیکی در حوزه منابع طبیعی استان گلستان اختصاص یافت.
وی گفت: با غرس نهال مرتعی و نگهداری حداکثر دو ساله مراتع زیر پوشش طرح دوباره احیا می شود همچنین در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، نهال های غرس شده یکسال بعد به بذر دهی می رسند.
وی با تاکید بر اهمیت ارتباط مستمر با سازمان های مردم نهاد در حوزه مراتع استان گلستان اظهار کرد: در زمان حاضر اقدامات مشارکتی خوبی توسط این اداره کل با جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد در حوزه حفاظت و احیا مراتع استان انجام می شود.
همچنین میکائیل ایمری رییس اتحادیه مرتعداران گلستان از خرید تضمینی بذور مرتعی جمع آوری شده توسط جوامع محلی دامداران خبر داد و گفت: این بذور برای تولید نهال، عملیات کپه کاری و ذخیره نزولات آسمانی در طرح‌های مرتعداری استان استفاده خواهد شد.
در گلستان با وسعت بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت حدود 862 هزار و 825 هکتار مرتع شامل 301 هزار هکتار درجه یک، 161 هزار و 825 هکتار درجه دو و 400 هزار هکتار درجه سه وجود دارد که بیشتر این عرصه ها در نوار شمالی و شرق استان قرار دارد که از این ظرفیت برای دامپروری استفاده می شود.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.