به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: سفرهای استانی مسوولان وزارتخانه در این راستا انجام می شود و گلستان دهمین مقصد این سفر است.
وی عنوان کرد: در این زمینه تفاهم نامه همکاری با استانداری ها به امضا می رسد تا با نگاه عملیاتی و تامین منابع حوزه فرهنگ و هنر، بیش از گذشته برای فراهم کردن زیرساخت ها اقدام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بدون شک این برنامه می‌تواند در رشد و توسعه فرهنگ نقش موثری داشته باشد.
دکتر صالحی با بیان این که فرهنگ زیرساخت توسعه است، گفت: با توسعه فرهنگی می توان به توسعه سیاسی و اجتماعی هم دست یافت.
وی همچنین با اشاره به این که گلستان ویژگی‌های متعددی دارد، اظهار داشت: سابقه تاریخی، علمی و تمدنی استان گلستان فاخر و برجسته است.
صالحی اضافه کرد: مشاهده فضایی همچون ایران کوچک در گلستان نشان دهنده وحدت مثال‌زدنی مردم استان است که این مساله در داخل و خارج اهمیت دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتصاب یک بانو برای تصدی مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان تصریح کرد: حضور بانوان فاخر و برجسته می‌تواند به حوزه فرهنگ و هنر کمک کند و نمادی برای تمام استان‌ها و توسعه این حرکت شود.
وی بیان کرد: در برخی از استان‌ها همچون گلستان، سپردن این مسوولیت به بانوان انجام شده و در دیگر نقاط در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم از توان مدیریتی زنان در راستای توسعه کشور استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این دیدار گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت عرصه فرهنگ و تلاش برای بهبود آن را برعهده دارد و از طریق فرهنگ‌سازی می‌تواند بهترین خدمت را به مردم کند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: یکی از نمونه‌های موثر در فرهنگ ‌سازی، رفتار است که بهترین تاثیر را در این بخش دارد و مسوولان باید رفتار خوبی داشته باشند تا خوبی آن به مردم هم برگردد.
امام جمعه گرگان با اشاره به تلاش های استاندار گلستان، این تلاش‌ها را دلسوزانه توصیف کرد و گفت: این رفتار از ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود و اگر مردم، تلاش مدیران را مشاهده کنند با مسوولان همراهی و همکاری می کنند.
به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی استاندار گلستان هم در این دیداردر سخنان کوتاهی با بیان اینکه گلستان سرزمین وحدت اقوام بوده و این اتحاد مدیون تلاش مردم و نماینده ولی فقیه در استان است، گفت: پنج تن از مدیران کل استان در بخش های مختلف از بانوان هستند.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه برای انجام سفر یک روزه وارد استان گلستان شد؛ شرکت در شورای اداری استان، امضای تفاهم نامه همکاری با استاندار و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه های این سفر یک روزه است.
برگزاری نشست با اصحاب فرهنگ و هنر گلستان، حضور در منزل داود عامری از هنرمندان جانباز (70 درصد) در رشته عکاسی و کریم الله قائمی پژوهشگر و نویسنده گلستانی از دیگر برنامه های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان گلستان است.
3014/1648/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.