به گزارش خبرنگار ایرنا هاشم کوناتی روز دوشنبه در نشست علمی بایسته های همگرایی اسلامی در جهان معاصر که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: عربستان تنها کشور اسلامی بوده که به خاطر ثروت خود در سازمان ملل تا حدودی نفوذ دارد اما حرکتی در مسیر همگرایی و دفاع از حقوق مسلمانان نمی کند.
وی افزود: عربستان با همکاری آمریکا داعش را به وجود آورد تا به کشورهای اسلامی لطمه بزند و شکل گیری جنگ علیه یمن نیز به دلیل متحد نبودن مسلمانان است.
استاد دانشگاه جامعه المصطفی (ص) گرگان گفت: بررسی تاریخ نشان می دهد هر ملت توحیدی یا غیرتوحیدی در صورت متحد بودن در دنیا قوی تر بوده است.
این استاد اهل ساحل عاج ادامه داد: با اینکه آمار نشان می دهد دو سوم ثروت دنیا در اختیار مسلمانان است اما بیشتر کشورهای اسلامی از نظر اقتصادی ضعیف بوده که این مساله به دلیل نبود همگرایی برای دفاع از حقوق خود برمی گردد.
وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی در مسائل علمی خوب هستند اما به دلیل نبود وحدت همکاری میان دانشگاه ها و حوزه ها برای تبادل اطلاعات ضعیف بوده و احساس نیاز به دنیای غرب دارند.
کوناتی اضافه کرد: مسلمانان باید ایران اسلامی را که در سایه وحدت و همگرایی پیشرفت های علمی خوبی داشته است، الگوی خود قرار دهند.
مراکز جامعه المصطفی در هشت استان ایران از جمله گلستان فعال بوده و از 70 کشور دنیا دانش پژوه پذیرش کرده است.
به گزارش ایرنا برگزاری نشست های مختلف علمی، رونمایی و معرفی کتاب های جدید از برنامه های جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان است.
دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان که 18 مهر ماه با حضور 466 ناشر در 259 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در جاده گرگان - آق قلا آغاز به کار کرد، امروز 23 مهر به کار خود پایان می دهد.
3042/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.