به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی استان، سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان در این زمینه اظهار داشت: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در استان شامل مواد خوراکی مانند برنج، مواد سوختی شامل گازوئیل و نفت سفید، لوازم یدکی، قطعات و لاستیک خودرو، لوازم خانگی و قطعات کامپیوتر، انواع کودهای شیمیایی و سموم، لوازم آرایشی و بهداشتی و گوشی ‌های تلفن همراه است.
وی با اشاره به افزایش سرقت‌ های خرد در 6 ماه نخست سال جاری گفت: در این مدت سرقت‌ های خشن و تجاوز به عنف، کیف‌ قاپی و سرقت‌ های مسلحانه در استان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در همین مدت سرقت ‌های خشن و تجاوز به عنف 58 درصد و سرقت‌ های مسلحانه 75 درصد کاهش پیدا کرد، اما سرقت‌ های خرد در استان هفت درصد افزایش داشته است.
جاویدان تصریح کرد: در همین بازه زمانی جعل و کلاهبرداری در استان 51 درصد کاهش داشته، اما وقوع قتل در استان در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته که تعداد زیادی از مجرمین شناسایی و دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی گلستان اضافه کرد: همچنین با هوشیاری و آگاهی نیروهای پلیس در بخش های مختلف، 141نفر از مجرمینی که به علت جرایم خشن متواری بودند شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
وی یادآور شد: در نیمه اول امسال، شرارت ها از جمله تیراندازی، نزاع و درگیری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.