غلامعلی نورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای سال زراعی جاری کشت 20 هزار هکتار دانه روغنی کلزا، 24 هزار هکتار جو و 110 هزار هکتار گندم برنامه ریزی شده که تقریبا با سطح زیر کشت پارسال این محصولات برابر است.
وی اضافه کرد: فصل کشت محصولات پاییزه در منطقه گنبدکاووس از 15 مهر با کشت دانه روغنی کلزا و از نیمه دوم آبان نیز با کشت گندم و جو آغاز می شود و بر این اساس بذر و نهادهای کشاورزی به مقدار کافی تامین و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.
نورا گفت: درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی بویژه بارش باران در روزهای باقی مانده، کشت دانه روغنی کلزا دراین منطقه آغاز شده و کشاورزانی که تمایل به کشت این محصول دارند باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت اطلاعات لازم در سامانه مربوطه اقدام نمایند.
وی همچنین با بیان اینکه 60 درصد اراضی زراعی این شهرستان دیم بوده و بقیه به صورت آبی کشت می شود، تصریح کرد: کشاورزان دیم کار بایستی منتظر بارش باران باشند اما کشاورزانی که دسترسی به منابع آبی دارد، می توانند نسبت به آماده سازی بستر کاشت اقدام نمایند.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از تامین بذر و انواع کود شیمیایی برای کشت سه محصول دانه روغنی کلزا، جو و گندم دراین شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون یک هزار و 240 تن انواع کود فسفاته، ازته و پتاسه، 248 تن بذر جو، 64 تن بذر کلزا و هفت هزار تن بذر گندم تامین و در اختیار مراکز خدمات کشاوری و کارگزاری ها گذاشته شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و با حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی دراین استان و کشور است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.