به گزارش ایرنا در این مراسم که امروز شنبه به مناسب هفتم مهر روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، استاندار گلستان تاکید کرد که باید در همه شهرهای باقی مانده استان تا پایان سال آینده ساختمان و تجهیزات آتش نشانی ایجاد شود.
سید مناف هاشمی با بیان اینکه 22 شهر از مجموع 33 شهر گلستان دارای ایستگاه آتش نشانی هستند، گفت: سرمایه گذاری و ایجاد ساختمان ایستگاه آتش نشانی و تجهیز امکانات باید با توجه به آسیب پذیر بودن استان در بخش های آتش سوزی عرصه منابع طبیعی، بروز سیلاب و زلزله خیز بودن منطقه مورد توجه جدی باشد.
وی بر جذب و تربیت نیروهای زبده آتش نشان برای پوشش بیشتر مناطق روستایی، توجه به حقوق و مزایای آتش نشانان، تهیه وسایل ورزشی در حد مقدورات ایستگاه های آتش نشانی، تداوم برپایی دوره های آموزشی، مشارکت گرفتن از شرکت های بیمه و تولید فیلم های مستند به منظور افزایش اگاهی مردم به ویژه توسط شهرداری های گنبدکاووس و گرگان تاکید کرد.
در این مراسم معاون عمرانی استانداری گلستان نیز از شهرداران استان خواست که با احداث ساختمان های بلند مرتبه از 6 طبقه به بالا که امکانات ایمنی کمی دارند، موافقت نکنند.
میر محمد غراوی با بیان اینکه میانگین زمان حضور آتش نشان گلستان در محل حادثه چهار دقیقه است، گفت: لازم است این زمان به استاندارد جهانی آن (کمتر از سه دقیقه) برسد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان هم گفت: 30 ایستگاه آتش نشانی استان علاوه بر به کارگیری 298 نیروی حرفه ای، از خدمات یک هزار و 150 داوطلب استفاده می کنند.
طیبه خلیلی افزود: هم اکنون در گلستان 12 ایستگاه آتش نشانی در دست ساخت است که هفت مورد آن دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و بقیه در مرحله تکمیل قرار دارند.
گفتنی است هفتم مهر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز آتش نشان نامگذاری شده و علت آن حمله هوایی دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان است که در جریان خاموش کردن آتش عده ای شهید شدند.
به گزارش ایرنا طبق سرشماری و نفوس مسکن سال 95 گلستان این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 53 درصد آن شهرنشین هستند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.