ولی الله رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای طرح هادی در این روستاها مبلغ 95 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان گلستان پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون مراحل امضای موافقت نامه اجرای طرح هادی در 40 روستای این شهرستان در سازمان برنامه و بودجه گلستان درحال انجام است.
رضایی گفت: امسال میزان اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح هادی روستایی در مقایسه باسال گذشته به دلیل مشکلات و تنگناهای مالی دولت افزون بر 30 درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: هم اکنون 157 روستای بالای 20 خانوار گنبدکاووس دارای طرح هادی هستند که عمیات اجرایی طرح هادی در 50 روستا پایان یافته و در تعدادی از روستاها نیز آغاز شده اما به دلیل هزینه بالای آن، به صورت نیمه کاره باقی مانده است.
مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس همچنین ادامه داد: برای کمک به اجرای آسفالت معابر درون روستاها بجز اعتبارات سالانه پیش بینی شده، قیر رایگان نیز توسط دولت در اختیار این نهاد قرار می گیرد تا با مشارکت 50 درصدی دهیاران روستاها، آسفالت معابر درون روستاها انجام شود.
وی یادآور شد: در یک سال گذشته و از محل قیر رایگان تحویلی مقدار 350 هزار مترمربع، معابر 53 روستای این شهرستان با مشارکت دهیاری ها آسفالت شد.
رضایی گفت: سهمیه قیر رایگان این شهرستان درسال جاری شناور است و به هر میزان که دهیاران درخواست مشارکت بدهند، آسفالت معابر روستاها بدون محدویت انجام خواهد شد.
به گفته وی، برای سال جاری تاکنون هفت یا هشت دهیار درخواست مشارکت داده اند که مراحل اداری آن درحال انجام است.
طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می نماید.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس به طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در گنبد نیز اشاره کرد و افزود: امسال سقف تسهیلات پیش بینی شده مبلغ 250 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و باز پرداخت 15 ساله است.
رضایی بابیان اینکه ازسال 85 تا الان 11 هزار واحد مسکونی روستایی در گنبد مقاوم سازی شده و پیش بینی می شود به همین میزان نیز نیاز به مقاوم سازی داشه باشند، اضافه کرد: تسهیلات این بخش هم شناور بوده و بر حسب درخواست متقاضی پرونده تشکیل و به بانک معرفی می شود.
شهرستان گنبدکاووس که با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، 55 درصد جمعیت آن درمناطق روستایی سکونت دارند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.