به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم غفاری روز شنبه در نشست خبری با محوریت معلولان با مشکل شنوایی و سالمندان اظهار داشت: در سال گذشته غربالگری شنوایی برای 42 هزار و 30 نوزاد تازه متولد شده استان گلستان معادل 98 درصد جمعیت هدف به اجرا درآمد.
وی افزود: در این غربالگری بیش از هفت هزار نوزاد مشکوک به مشکلات شنوایی تشخیص داده شدند که ناشنوایی 43 نوزاد قطعی اعلام شد.
مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: برای این نوزادان سمعک قوی تجویز شد تا بعد از رسیدن به سن 2/5 تا چهار سالگی، عمل کاشت حلزون انجام شود که برای این عمل خانواده ها تنها 30 میلیون ریال از کل هزینه بالای 400 میلیون ریالی را پرداخت می کنند.
غفاری تصریح کرد: سال گذشته عمل کاشت حلزون برای 25 کودک در استان گلستان انجام شد و تلاش داریم با برنامه ریزی انجام شده و بالا بردن آگاهی خانواده ها برای همکاری بیشتر در اجرای طرح غربالگری شنوایی، شاهد کاهش آمار کودکان دارای مشکلات شنوایی باشیم.
به گفته وی، بهزیستی گلستان سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد ریالاعتبار تامین لوازم توان بخشی داشت که سه میلیارد و 230 میلیون ریال آن معادل 17 درصد در حوزه مشکلات شنوایی هزینه شد.
وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده هم اینک هیچ کودک کم شنوای پشت نوبتی برای دریافت سمعک در استان وجود ندارد.
مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 میلیارد ریال اعتبار برای تامین لوازم توانبخشی به استان اختصاص یافته است.
غفاری افزود: چهار مرکز کودکان کم شنوا در استان وجود دارد که 115 کودک در این مراکز خدمات لازم را دریافت می کنند و 409 دانش آموز کم شنوا نیز در مدارس عادی گلستان در حال تحصیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: 54 هزار معلول از خدمات بهزیستی گلستان بهره می گیرند.
145 هزار سالمند در گلستان زندگی می کنند
مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: 145 هزار نفر از جمعیت حدود یک میلیون و 900 هزار نفری استان معادل 8،7 درصد را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می دهند.
غفاری افزود: سه مرکز شبانه روزی، 10 مرکز روزانه دو کانون فرزانگان ویژه نگهداری سالمندان در گلستان وجود دارد.
وی ادامه داد: 170 سالمند در مراکز شبانه روزی، 350 سالمند در مراکز روزانه و دو هزار سالمند نیز در کانون فرزانگان از خدمات لازم بهره مند می شوند.
مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: 6 هزار و 160 سالمند در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.
غفاری با اشاره به طرح توانمندسازی سالمندان در شهرستان های آق قلا، بندرترکمن، گمیشان و علی آباد گفت: مرحله نخست این طرح با همکاری کمیته امداد، علوم پزشکی و فرمانداری ها با هدف کمک به بهبود شرایط نگهداری در منزل، سال گذشته برای 12 هزار سالمند اجرا شد که بزودی مرحله دوم آن نیز در همین شهرستان ها آغاز می شود.
3042/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.