به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا دنکوب روز چهارشنبه درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان افزود: پرونده های تشکیل شده مربوط به کالاهایی همچون لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، انواع دارو، شکلات، مواد دخانی و سیگار، گوشی تلفن همراه، مواد شوینده و چوب بوده است.
وی با یادآوری راه اندازی سامانه انبارداری و ثبت مشخصات انبارهای نگهداری کالاها، گفت: فلسفه این اقدام، پیشگیری از قاچاق کالا و نظارت مستقیم بر عرضه آنها است که بایستی با اطلاع رسانی صحیح، فعالان اقتصادی و مردم را نسبت به این سامانه آگاه کرد.
دنکوب از نبود انبار برای تجمیع و نگهداری کالاهای مکشوفه و توقیفی مظنون به قاچاق در گنبدکاووس و گلستان ابراز گله مندی کرد و افزود: سازمان املاک تملیکی استان که به تازگی راه اندازی شده باید نسبت به رفع این معضل اقدام نماید.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با قاچاق کالا و پیشگیری از آن، گفت: راه اندازی هشت سامانه نظارت الکترونیکی از جمله نظارت بر انبارها از اقدامات دولت دراین حوزه بوده که در چند سال اخیر موجب کاهش 50 درصدی حجم قاچاق کالا و ارز در کشور شده است.
فرهاد شیبک افزود: در کنار این سامانه ها، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای آنان توسط بازرسان ادارات و نهادهای متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی درحال انجام است.
وی، اطلاع رسانی و آموزش به واحدهای صنفی و مردم درحوزه کالای قاچاق و پیامدهای مخرب آن بر اقتصاد کشور بویژه بر تولید داخل و اشتغال را ضروری دانست و گفت: صنعت و معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف بایستی تا تامین انبار مناسب توسط اداره کل املاک تملیکی گلستان، مکانی را برای دپوی کالاهای مظنون به قاچاق که توسط ادارات و نهادها کشف یا توقیف می شود، اجاره نمایند.
شیبک همچنین برلزوم تشکیل کارگروه پلاک گذاری ماشین آلات بخش کشاورزی برای رفع موانع این حوزه و نیز تشکیل کارگروه فلزات گرانبها براساس بخشنامه ابلاغی ستاد مرکزی این حوزه در گنبد تاکید کرد و گفت: از این پس تنها داروخانه ها، مجاز به عرضه مکمل های غذایی و رژیمی هستند و باید از فعالیت واحدهای صنفی این حوزه جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که مدیرکل گمرکات گلستان حضور داشت، نمایندگان مرکز بهداشت، جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های خود در حوزه قاچاق کالا و ارز ارائه دادند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.