به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام هادی صادقی روز چهارشنبه در یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران حوزه قضایی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: برنامه های بصیرتی، یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران، دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله تلاش ها و برنامه ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به کارکنان جوان است.
به گفته وی، افزایش معرفت دینی، برگزاری کارگاه های آموزشی کاربردی اخلاقی و مدیریتی و تکریم ارباب رجوع از دیگر برنامه ها است.
وی، ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه را از رویکردهای دستگاه قضایی بیان کرد و افزود: کار فرهنگی مانند سایر بخش‌ها نیاز به بودجه دارد اما با توجه به محدودیت‌های مالی مبنا را بر انجام کار جهادی قرار داده ایم.
حجت الاسلام صادقی به فعالیت‌های ستاد ملی 'صبر' نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم اجرایی که گلستان پیشتاز بوده فعالیت ستاد ملی صبر است.
وی، فرهنگ سازی برقراری صلح و سازش در پرونده ها و توسعه قانون مداری بین مردم را از دیگر برنامه ها بیان کرد و اظهار داشت: گلستان نمونه های خوبی داشته و نیکوکارانی دارد که کارهای بزرگی برای ایجاد صلح و سازش بین مردم انجام داده اند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه از پیوست نگاری فرهنگی برای طرح های کلان این مجموعه هم خبر داد و گفت: شورای مهندسی فرهنگی از سه سال پیش با هدف تهیه پیوست های فرهنگی برای طرح های کلان در قوه قضاییه فعال شده و یکی از برنامه ها پیوست قوانین تازه تصویب است.
به گفته وی، در پیوست فرهنگی تاثیر قوانین بر افراد و جامعه بررسی و برای جلوگیری از آثار منفی آنها راهکار ارایه می شود تا رویکرد اصلاح مجرم محقق شود.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: هر کس با زبان، بیان، قلم، عمل اداری و انقلابی، گلوله و سلاح و هر شیوه دیگری در دفاع از میهن گام بردارد، همراه شهدا خواهد بود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر پیروی از مقام معظم رهبری اضافه کرد: در برخی مواقع افرادی هستند که در جبهه دشمن تلاش می کنند که مردم ما نسبت توطئه های آنان بصیرت کامل دارند.
به گزارش ایرنا رییس کل دادگستری گلستان هم در سخنانی با اشاره به فعالیت 530 ایثارگر در این نهاد اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
در این مراسم ضمن تجلیل از 14 خانواده شهید و ایثارگر دستگاه قضایی گلستان از مادر شهیدان سیدمحمد و سیداسحاق موسوی تقدیر شد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.