به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به وظیفه نظارتی بیمه سلامت اظهار داشت: نوع عملکرد پزشکان طرف قرارداد رتبه بندی و به گروه های 'A،B،C' تقسیم می شود که گروه A تشویق، B مورد تذکر و گروه C در آستانه قطع همکاری قرار می گیرند.
وی افزود: میانگین اقلام دارویی تجویزی توسط پزشکان زیاد است و می طلبد با آموزش و نظارت بر عملکرد این قشر و اصلاح فرهنگ غلط درخواست داروی بیشتر در نسخه ها از سوی بیماران زمینه کاهش هزینه های خدمتی و مصرف بی رویه دارو را فراهم کرد.
مدیر کل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: بر اساس برخی اطلاعات میزان داروهای موجود در خانه ها از داروخانه های کشور بیشتر است که این فرهنگ باید اصلاح شود.
حسینی بیان کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت گلستان معادل 60 درصد زیر پوشش بیمه سلامت در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان، بیمه سلامت همگانی، سایر اقشار و ایرانیان قرار دارند.
به گفته وی 950 هزار نفر از جامعه خدمتی بیمه سلامت، روستایی و یا ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند.
وی تلاش برای گسترش پوشش خدمات درمانی برای همه اقشار صرف نظر از نوع بیماری را یکی از اهداف این بیمه دانست و گفت: بیش از یک هزار و 500 بیمار خاص در استان از امکانات ارائه شده بیمه سلامت برای کنترل و درمان بیماری خود بهره می برند.
**170 هزار گلستانی بهره مند از بیمه سلامت رایگان
مدیر کل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: 170 هزار نفر در استان دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان دارند اما افراد جدید خواهان بیمه سلامت باید با عنوان بیمه ایرانیان زیر پوشش قرار گرفته و ماهانه 220 هزار ریال پرداخت کنند.
حسینی با اشاره به اجرای طرح های جدید بیمه سلامت در استان تصریح کرد: از اول مهر اجرای طرح استحقاق سنجی کلید خورد که براساس آن از افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی کد ملی برای تعیین نوع بیمه گرفته می شود.
وی اظهار کرد: هم اینک برخی شهروندان از دفترچه چند بیمه بهره مند هستند که طبق این طرح فقط یک نوع بیمه از مراجعه کنندگان پذیرفته می شود.
مدیرکل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: همچنین از اول مهر خدمات حوزه پاراکلینیک شامل ام آر آی و سی تی اسکن با تایید بیمه سلامت در فاصله زمانی 6 ماه یک بار برای بیماران مراجعه کننده ارائه می شود که در کاهش تجویزهای غیرضروری حوزه تصویربرداری موثر است.
حسینی تاکید کرد: بزودی این طرح در حوزه خدمات آزمایشگاهی نیز اجرایی می شود.
وی یادآور شد: 60 درصد هزینه های موسسات زیر پوشش بیمه سلامت در استان تا پایان تیرماه پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا افراد زیر پوشش بیمه همگانی (سلامت) می توانند با مراجعه به مراکز دولتی از جمله کلینیک های ویژه علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
با مصوبه هیات دولت نحوه خدمات دهی به بیمه شدگان طرح پوشش رایگان بیمه سلامت دچار تغییراتی شده و به دریافت خدمات از بیمارستان ها و مراکز دولتی محدود شده است.
افراد زیرپوشش در گلستان خدمات لازم و مورد نیاز خود را از یک هزار و 200 واحد بیمارستانی و مراکز درمانی عمومی و تخصصی طرف قرارداد با بیمه دریافت می کنند.
3042/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.