سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دزدان دستگیر شده مقدار 1500 کیلوگرم تخمه هندوانه از شرکت 'چات' که در بخش کشاورزی و دامپروی فعال است، سرقت کرده بودند.
وی افزود: پس از گزارش سرقت 40 کیسه تخمه هندوانه به پاسگاه مرزی کرند، مراتب به تمامی گشت های مرزبانی در منطقه اعلام شد تا درصورت مشاهده وسیله نقلیه در حال انتقال این محموله، متوقف شود.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: با تلاش نیروهای مرزبانی، یک دستگاه تراکتور فاقد پلاک که از مسیری فرعی مشغول حمل تخمه ها به روستای هوتن بخش مرزی داشلی برون گنبد بود، شناسایی و توقیف شد.
وی تصریح کرد: در بازجویی از راننده این وسیله نقلیه مشخص شد، فرد دیگری از اهالی این روستا دستور سرقت تخمه ها و جابجایی آن را داده که شخص دوم نیز شناسایی و دستگیر شد.
به گفته این مقام نظامی، پرونده این سرقت که صبح امروز انجام شده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال و تراکتور و تخمه ها نیز تا تعیین تکلیف از سوی مقام قضایی، توقیف شدند.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از کشف یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز به همراه 20 عدد فشنگ ساچمه ای در بازرسی از منزل فردی در روستای 'قولاق بورته' بخش داشلی برون گنبد با حکم قضایی خبر داد و گفت: متهم با تشکل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و هنگ مرزی اترک مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده استان گلستان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد؛ مقر فرماندهی این هنگ در گنبدکاووس مستقر است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.