به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار سیدعلی مهاجر دوشنبه شب در مراسم یادواره شهدای فاجعه منا در روستای حاجی قوشان گنبدکاووس، گفت: تحریم های دشمنان علیه ملت ایران از 40 سال گذشته تاکنون وجود داشته و برای مردم تازگی ندارد.
وی افزود: دشمن می خواهد با جنگ اقتصادی و روانی و نیز تحریم ها، ملت ایران را تسلیم خود کند که با هوشیاری و صبر و استقامت ملت و پیروی از مسیر شهدا و رهبری، قطعا به این هدف شوم خود نخواهد رسید.
سرهنگ مهاجر اضافه کرد: ملتی که ایمان و توکل به خداوند، قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت مکرم آن حضرت و نیز تجربه مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم ها و جنگ هشت ساله را دارد، هرگز تسلیم دشمن نمی شود.
وی تصریح کرد: امروز دشمن پس از ناکامی در جنگ فرهنگی، می خواهد از طریق جنگ اقتصادی با سه راهبرد فشار اقتصادی، روانی و امنیتی به انقلاب اسلامی ضربه بزند که باید هوشیار بوده و ناخواسته تریبون جنگ روانی دشمن نباشیم.
معاون اجرایی سپاه نینوا گلستان با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی ازسوی رهبر انقلاب، گفت: امروز تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تلاش مضاعف برای تحقق این سیاست ها در کنار توکل به خدا و حرکت در مسیر شهدا است.
سرهنگ مهاجر به دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: این دوران درس های زیادی برای ملت داشت که باور داشتن به وعده الهی، تقویت وحدت شیعه و سنی و اقوام، اثبات شعار ما می توانیم و زیربار زور و ظلم نرفتن از مهمترین این درس ها است که امروز باید با استفاده آن در برابر توطئه های دشمنان بایستیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و نیز شهدای فاجعه منا، گفت: شهدای مظلوم منا که دلباخته لقاء الله بودند، قربانی خباثت دشمنان شدند.
به گزارش ایرنا در جریان حادثه منا در عید قربان سال 1394 تعداد 464 نفر از حاجیان ایران اسلامی به شهادت رسیدند که 49 نفر آنان از حجاج استان گلستان بودند که به جز یک نفر، بقیه حجاج گلستان از برادران و خواهران اهل سنت این استان بودند.
همچنین از شهدای این حادثه جانسوز 31 نفر از برادران و خواهران اهل سنت شهرستان گنبدکاووس درشرق استان گلستان بودند.
به گزارش ایرنا، در مراسم بزرگداشت سه تن از شهدای روستای حاجی قوشان در فاجعه منا، امام جمعه گنبدکاووس و برخی مسئولان این شهرستان به همراه جمع زیای از اهالی، علما و روحانیون این روستا و روستاهای همجوار حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون 513 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.