به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دبستان ابتدایی استثنایی گلسار گرگان اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش فقط تعلیم و علم آموزی نیست و باید آموزش های لازم برای تقویت بنیان فکری و اندیشه ای دانش آموزان در مسیر ورود به اجتماع به آنان ارائه شود.
وی بیان کرد: کشورهای پیشرفته توجه فراوانی به ارائه آموزش های مرتبط با جامعه پذیری و نحوه ورود دانش آموزان به اجتماع داشته و معتقدند سرمایه انسانی مهمترین جایگاه را در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دارد.
هاشمی ادامه داد: صرف هزینه، وقت، انرژی و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، امری مرسوم و پذیرفته شده در جوامع توسعه یافته بوده که لازم است این تلاش ها در ایران فراگیر و همگانی تر شود.
وی گفت : 50 درصد خانواده های ایرانی با جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر درگیر مباحث مرتبط با آموزش و یا فراگیری علم و دانش هستند که فعالیت در این بخش با اعتبار اندک 400 هزار میلیارد ریالی دشوار و سخت است.
استاندار گلستان بر لزوم حمایت بیشتر از سرمایه های انسانی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید جایگاه و منزلت معلم و مدرسه در میان دانش آموزان و اولیاء حفظ شود.
وی با اشاره به حضور اقوام و مذاهب گوناگون در گلستان افزود: در این استان نگاه آموزش و پرورش و آموزش عالی باید برقراری عدالت آموزشی و پرهیز از هر گونه تبعیض باشد.
به گفته وی، در مسیر تعالی مدارس و ایجاد فضای نشاط و شادابی بین دانش آموزان باید از توانمندی اولیا و مربیان و تجربیات کشورهای دیگر استفاده شود.
به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان هم گفت: در سال تحصیلی جدید 21 هزار نفر در بخش های مختلف مسوولیت تعلیم و تربیت 348 هزار دانش آموز و نوآموز را در 2 هزار و 500 مدرسه برعهده دارند.
احسان گوهری راد اظهار داشت: آموزش و پرورش گلستان از مشارکت هر چه بیشتر خانواده ها در نظام تعلیم و تربیت استقبال می کند.
وی افزود: صرفه جویی در بخش های مختلف مانند آب، برق، گاز، فضای آموزشی و تجهیزات و بهره گیری بیشتر از امکانات موجود نیز در دستور کار این اداره کل برای سال تحصیلی جدید قرار دارد.
در آیین نواختن زنگ مهر و دانش با شعار 'مقاومت و ایثار' در دبستان ابتدایی استثنایی گلسار گرگان شماری از مسوولان استان و شهرستان و خانواده دانش آموزان نیز حضور داشتند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.