سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دو نفر از شکارچیان در فاصله یک کیلومتری میله مرزی در حوزه روستای کرند دستگیر شدند که از آنان پنج قطعه کبوتر زنده به عنوان طعمه، دو عدد تور و تله شکاری و یک دستگاه دوربین چشمی ضبط و کشف شد.
وی اضافه کرد: این دو شکارچی متخلف که 34 و 42 ساله و از اهالی روستای کرند بودند، با یک دستگاه موتورسیکلت و همراه داشتن ابزار و ادوات صید پرندگان شکاری، در حین شکار توسط ماموران مرزبانی دستگیر شدند.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: دو شکارچی متخلف دیگر نیز که درحوزه پاسگاه سنگرتپه غربی شهر اینچه برون اقدام به صید پرندگان شکاری می کردند، توسط ماموران این پاسگاه دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: از این دو شکارچی که 37 و 40 ساله بودند علاوه بر توقیف یک دستگاه موتورسیکلت، آلات و ادوات شکار پرندگان شکاری مانند تور، یک قطعه کبوتر، دوربین چشمی و چاقو کشف و ضبط شد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: شکارچیان دستگیر شده که به بزه خود اقرار کردند، با تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، صید پرندگان شکاری حفاظت شده مانند دلیجه، شاهین و عقاب که در مناطق بیابانی شمال استان گلستان زندگی می کنند برای فروش به شیخ نشنیان حاشیه خلیج فارس انجام می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک گلستان که مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد، در این شهرستان می باشد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.