ذوالفقار امیرشاهی پنجشنبه شب در حاشیه همایش بزرگ عاشورا و اهل سنت در گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی خوبی توسط ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی و مقامات ارشد عراقی برای مراسم اربعین حسینی صورت گرفته است.
وی گفت: همه امکانات و زمینه ها اعم از امنیتی، لجستیکی، اسکان و تغذیه برای حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی انجام شده و پیش بینی می شود امسال بیش از سال قبل دراین مراسم عظیم انسانی و معنوی شرکت نمایند.
امیرشاهی اضافه کرد: براساس آمار رسمی سال گذشته دو میلیون و 350 هزار ایرانی در مراسم اربعین حسینی و برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شدند.
وی، اربعین حسینی را نمایش عظیم انسانی و معنوی و تنها نمایش بزرگ انسانیت درجهان دانست و تصریح کرد: در سایه برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده دو کشور ایران و عراق، زائران اربعین می توانند در کمال آرامش روحی و معنوی همه اماکن مقدس را در عراق زیارت نمایند.
مشاور امور رسانه ای سفیر ایران در عراق همچنین از رایزنی مقامات دو کشور برای کاهش هزینه روادید (ویزا) اربعین خبر داد و گفت: مقامات عراق برای کاهش هزینه های این حوزه، قول مساعد داده اند.
امیرشاهی افزود: امسال هفت تا هشت ورودی به عراق برای زائران ایرانی اربعین پیش بینی شده که بیشتر از مرزهای جنوبی همچون چذابه، مهران و شلمچه خواهد بود، ضمن اینکه مسیرهای هوایی و دریایی عراق نیز آماده ورود زائران اربعین هستند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.