به گزارش ایرنا صحنه تجلی پیام عاشورا زمانی به اوج خود رسید که عاشقان و دلدادگان مکتب اسلام، قرآن و ولایت پس از یک دهه اقامه عزای سرور و سالار شهیدان؛ به یاد ظهر عاشورا و آخرین نماز امام شهیدشان با سبقت گرفتن از یکدیگر در پیوستن به صفوف عبودیت و بندگی؛ نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا را در شکوه و عظمتی خاص در خیابان ها اقامه کردند.
همزمان با طنین گلبانگ الله اکبر در مأذنه های مساجد شهرها و روستاهای گلستان، عزاداران حسینی و درس آموختگان مکتب اسلام و قرآن؛ به یاد نماز ماندگار ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خاشعانه و خاضعانه در صفوف به هم پیوسته عبودیت پروردگار، رکوع بندگی و سجود عشق به جای آوردند و عاشقانه و عارفانه با معبود خویش به راز و نیاز پرداختند.
به گزارش خبرنگار ایرنا نمازگزاران گرگانی و دیگر مناطق گلستان با حضور در نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا نشان دادند که پیام، هدف و محور قیام عاشورا که همانا اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر است را به خوبی درک کرده اند.
در عاشورا که روز مصیبت و حزن ائمه اطهار (ع) است، دل های شیعیان و عزاداران حسینی حال و هوای دیگری دارد، محبان اهل بیت (ع) علاوه بر ذکر مصیبت و اقامه عزای سیدالشهدا و یاران باوفایش تلاش می کنند تا از آداب و اعمال این روز بی بهره نمانند.
آیین محوری نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در گرگان با حضور گسترده عزاداران حسینی در خیابان امام خمینی (ره) به امامت آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گلستان اقامه شد.
همچنین دعای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) و شفای بیماران پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در گرگان زمزمه شد.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از برگزاری همزمان. نماز ظهر عاشورا در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه امامزادگان دیگر شهرها و روستاهای گلستان است.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان ساکن بوده و از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.