اسماعیل جبله روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با نظر کادر فنی تیم ملی کاراته دختران و پسران، اردوی آماده سازی این تیم پیش از حضور در المپیک جوانان به میزبانی گلستان برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این اردوی 5 روزه، ورزشکاران استان فرصت برگزاری تمرین مشترک با ملی پوشان را پیدا می کنند که منجر به ارزیابی سطح آمادگی، پیدا کردن نقاط ضعف و تبدیل کاراته کاهای گلستانی به ستاره های آینده این رشته خواهد شد.
به گفته وی، در این اردوی آماده سازی 2 ملی پوش پسر و 3 ملی پوش دختر راه یافته به المپیک جوانان حضور دارند، اما هیچکدام گلستانی نیستند.
وی ادامه داد: تیم گلستان خود را برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی، المپیاد نخبگان و رقابت های 'کاراته وان' کشور آماده می کند که ااردوی مشترک با ملی پوشان می تواند منجر به بهبود کیفیت فنی ورزشکاران استان برای مدال آوری در این رویدادها شود .
رییس هیات کاراته گلستان اضافه کرد: هم اینک 2 هزار نفر به صورت سازمان یافته و بیش از 4 هزار نفر به صورت غیررسمی این ورزش را در استان انجام می دهند.
جبله، مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل کم بودن تعداد ورزشکاران این رشته دانست و گفت: توجه به ورزش و سلامت جسم جزو اولویت خانواده ها نبوده و در رده های پایین تر قرار دارد.
وی بیان کرد: آسیب ورزش نکردن فرزندان، در آینده نسل کنونی را دچار مشکلات فراوان جسمی و روحی خواهد کرد که باید با فرهنگ سازی، ورزش در خانواده ها نهادینه شود.
المپیک جوانان پاییز امسال در کشور آرژانتین برگزار می شود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.