بهجت تربتی نژاد روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان گلستان اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید، چهار هزار و 638 نفر معلم، مدیر، معاون، مشاور، مراقب سلامت و نیروی خدماتی در حدود 500 مدرسه دولتی و غیردولتی گرگان فعالیت خواهند کرد.
وی به روزهای پایانی ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود دانش آموزان ثبت نامی در مدارس شهرستان به 90 هزار نفر افزایش یابد.
رییس آموزش و پرورش گرگان افزود: از مجموع دانش آموزان ثبت نام شده، حدود هفت هزار و 500 نفر کلاس اولی هستند که در 134 مدرسه ابتدایی تحصیل خواهند کرد.
تربتی نژاد به تلاش برای افزایش کلاس های درس و بهسازی مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال 80 کلاس به فضای آموزشی گرگان اضافه می شود که 38 کلاس مهرماه و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.
*افزایش کرایه سرویس مدارس
رییس آموزش و پرورش گرگان در ادامه از افزایش 20 درصدی کرایه سرویس مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: امسال کرایه هر دانش آموز استفاده از کننده از سرویس بین 900 تا 980 هزار ریال است که این رقم پارسال 820هزار ریال بود.
تربتی نژاد اظهار داشت: نرخ کرایه سرویس مدارس با مصوبه شهرداری و فرمانداری تغییر می کند.
وی همچنین از نصب دستگاه ردیاب در سرویس مدارس خبر داد و افزود: تلاش می کنیم امسال این سامانه در همه خودروهای سرویس مدارس گرگان مورد استفاده قرار گیرد.
در سال تحصیلی 97- 96 حدود هفت هزار دانش آموز در شهر گرگان از سرویس مدارس استفاده می کردند.
تربتی نژاد همچنین به واریز سرانه آموزشی دانش آموزان به حساب مدارس شهرستان خبر داد و گفت: در چند سال گذشته این سرانه واریز نشده بود، اما امسال به ازای هر دانش آموز ابتدایی 16 هزار و 600 ریال، متوسطه اول 17هزارو 500 ریال، متوسطه دوم 25 هزار و 800 ریال و فنی و حرفه ای 36هزار و 800 ریال به حساب مدارس واریز شد.
3042/6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.