پرهام مقصودلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده مراحل آماده سازی برای این رقابت ها را با تمرین در منزل گذراندم و امیدوارم با حضور یک مربی کاربلد بین المللی و رفع نقاط ضعف و تقویت تاکتیک ها، در مدت زمان ترسیم شده 4 ساله موفق به کسب عنوان قهرمانی شطرنج بزرگسالان جهان شوم.
وی همچنین یکی از دل مشغولی های خود را چگونگی گذراندن خدمت سربازی بیان کرد و افزود: امیدوارم با نگاه حمایتی و ویژه مسوولان، این مشکل برطرف و بدون نگرانی خود را برای رسیدن به افتخارات بیشتر به خصوص بالا رفتن از سکوی قهرمانی جهان آماده کنم.
قهرمان گلستانی شطرنج جوانان جهان افزود: تاکنون مربیان تیم ملی به صورت مقطعی تمریناتم را زیر نظر داشته و برنامه های تاکتیکی برای بهبود روش های بازی ارائه می کردند، اما با این روش نمی توان با بزرگان شطرنج جهان مقابله کرد.
مقصودلو ادامه داد: با برنامه مربیان روزانه تا 15 ساعت تمرین می کردم ،اما به حضور مربی همیشگی برای زیر نظر گرفتن تمریناتم احتیاج دارم.
وی گفت: از اعتماد به نفس لازم برای کسب عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان برخوردارم و باید شرایط و زمینه های رسیدن به این افتخار بزرگ فراهم باشد تا بدون دغدغه و نگرانی از حواشی و مشکلات تمرین کنم.
پرهام مقصودلو ملقب به فیل ایرانی چهره شناخته شده شطرنج ایران است که در سن 15 سالگی عنوان استاد بزرگ شطرنج را کسب کرد.
او با 18 سال سن تاکنون علاوه بر عنوان قهرمانی شطرنج جوانان جهان، 2 مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر 16 سال به دست آورده است.
استاد بزرگ گلستانی شطرنج ایران در رقابت های جوانان جهان که طی هفته جاری در ترکیه برگزار شد، یک دور مانده به پایان مسابقات، قهرمانی خود در این رویداد بزرگ را قطعی کرد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.