به گزارش خبرنگار ایرنا، ستاربردی فجوری روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزارو 41 نفر از بیسوادان گروه سنی 10 تا 49 سال در این استان شناسایی و زیرپوشش قرار گرفته اند.
وی با تاکید برضرورت همکاری همه ادارات و نهادها بالاخص شوراها و دهیاران روستایی در معرفی افراد بیسواد برای حضور در کلاس های سوادآموزی، گفت: پارسال سهمیه ابلاغی گلستان برای جذب و آموزش افراد بیسواد پنج هزار و 360 نفر بود که زیرپوشش قرار گرفتند.
فجوری اضافه کرد: از مجموع سوادآموزان سال گذشته 77 درصد آنان در امتحانات پایان دوره شرکت کردند که دو هزار و 911 نفر آنان قبول شدند.
وی با تاکید برضرورت حضور کامل سوادآموزان در امتحانات پایان دوره تصریح کرد: متاسفانه در هر دوره 15 تا 20 درصد در امتحان شرکت نمی کنند و به همین نسبت نیز شرکت کنندگان در امتحانات مردود می شوند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان همچنین گنبد را از شهرستان های برتر استان درحوزه سوادآموزی دانست و گفت: براساس سرشماری سال 95 تعداد 11 هزار و 811 نفر بیسواد مطلق در گنبد وجود دارد که حدود چهار هزار نفر نسبت به سرشماری سال 90 کاهش یافته است.
فجوری افزود: با وجود تلاش های آموزش و پرورش برای زیرپوشش تحصیلی قراردادن تمامی مشمولان پایه اول دبستان اما هنوز آمار بی سوادان این بخش بالاست که همه بایستی برای انسداد بی سوادی تلاش کنند.
وی همچنین خواستار برگزاری جلسات مستقل شورای پیشتیبانی سوادآموزی در تمامی شهرستان های استان گلستان از جمله گنبدکاووس شد.
به گزارش ایرنا، رییس اداره نهضت سوادآموزی گنبد نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: از مجموع یک هزار و 250 سهمیه ابلاغی به این اداره برای سواد آموزی درسال جاری، تاکنون 653 نفر شناسایی و زیر پوشش قرار گرفته اند.
حاجی قربان شیری قابوس افزود: علاوه بر این، امسال تعداد 340 نفر در دوره تحکیم، 270 نفر در دوره انتقال، 150 تبعه افغانستانی، 75نفر در سوادآموزی کشاورزی و 24 نفر در آموزش رایانه جذب شدند.
وی اضافه کرد: امسال برای سواد آموزی اتباع افغانستانی که توسط کمیساریای عالی پناهندگان و با اعتبار تخصصی توسط یونسکو انجام می شود نیز 90 نفر در گنبدکاووس جذب کلاس های سوادآموزی شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.