به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین طباطبایی روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات بسکتبال گلستان اظهار داشت: این رشته برای رسیدن به سطح اول کشورهای صاحب سبک بسکتبال نیازمند ارتقای دانش مربیان، تزریق اندیشه جدید، فراهم کردن امکانات مناسب و بهبود مهارت های فردی بازیکنان است.
وی بیان کرد: در سال های اخیر چند کشور اقیانوسیه نیز در رقابت های ورزشی به جمع کشورهای آسیایی پیوسته اند که توان بالای فنی ورزشکاران برخی از آنها همچون استرالیا و نیوزلند، فرصت مناسب ایران برای یافتن نقاط ضعف و برطرف کردن آن در مسیر تبدیل شدن به قدرتی بی بدیل در بسکتبال آسیا و جهان است.
به گفته وی، یکی از مشکلات جدی بسکتبالیست های ایرانی به خصوص در رده سنی پایه، کمبود مهارت های فردی و فنی است که راهکار رفع این مشکل، افزودن بر توان و توسعه دانش مربیان با برگزاری مستمر دوره های آموزشی است.
وی گفت: 9 ماه دیگر از قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران باقیمانده و تلاش می کنیم در این مدت با برگزاری دوره های آموزشی علاوه بر استفاده حداکثری از دانش این مربی، مربیان ایرانی را هم با علم روز آشنا و زمینه برای تربیت نسل جدید بسکتبال فراهم شود.
طباطبایی به راه اندازی 8 پایگاه استعدادیابی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این پایگاه ها که هر کدام متولی استعدادیابی بسکتبالیست های 4 استان همجوار است، با اجرای مداوم طرح استعدادیابی و شناسایی نفرات جدید، ورزشکاران آینده دار را به مربیان تیم ملی معرفی خواهند کرد.
رییس فدراسیون بسکتبال همچنین احداث مجموعه استاندارد این رشته را ضروری دانست و افزود: برخورداری از یک مجموعه مدرن با امکانات استاندارد و مورد تایید فدراسیون جهانی، پذیرش میزبانی مسابقات بزرگ را آسان و امکان پذیر خواهد کرد.
وی به برنامه فدراسیون برای واگذاری میزبانی رویدادهای آسیایی و جهانی به استان ها خبر داد و گفت: اجرای این طرح بر شکوفایی بسکتبال استان ها افزوده و افراد بیشتری را به این رشته علاقمند خواهد کرد.
به گزارش ایرا در پایان این نشست و با برگزاری انتخابات، اسدالله کبیر با 11 رای از 17 رای اعضای مجمع برای 4 سال به عنوان رییس جدید هیات بسکتبال استان گلستان انتخاب شد.
6 رای دیگر این مجمع را ابراهیم جرجانی کسب کرد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.