حجت الاسلام علی شیرازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق و کاستن از اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه از دیگر اهداف این حادثه بود.
به گفته وی، دشمنان می خواهند نگاه مثبتی را که هم اکنون درعراق در قبال ایران شکل گرفته، از بین ببرند.
وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل و هم پیمانان منطقه ای آنان با این تحرکات در تلاش هستند تا مانع شکل گیری حکومت مردمی اسلامی در عراق شوند.
وی اظهار داشت: مردم عراق هوشیارتر از این هستند که اسیر توطئه های آمریکا و اسرائیل شوند، هم اینک در برخی خانه های شیوخ عراق تمثال هایی از مقام معظم رهبری، امام راحل و عکس سردار سلیمانی را بر روی دیوار می بینیم اما دشمنان در تلاش هستند نفاق ایجاد کنند که باید ملت عراق هم هوشیار باشد.
شیرازی ادامه داد: آمریکا و رژیم نژادپرست اسرائیل اعتراف کردند حمله به مقر دیپلماتیک ایران (کنسولگری) از سوی آنان حمایت شده و در آینده بخش های بیشتری از این توطئه برای دو ملت روشن خواهد شد.
به گفته وی، در توطئه بصره دشمن اهداف دیگری را نیز دنبال می کرد که با مدیریت مناسب اوضاع، ناکام ماند.
شیرازی تاکید کرد: دشمن از وحدت امت های اسلامی مانند عراق و ایران وحشت دارد و امید آنان به اختلاف اندازی است، به همین دلیل دست به چنین اقداماتی می زنند.
وی اضافه کرد: تاثیرگذاری بر اربعین حسینی و کاستن از اقبال و استقبال مردم ایران از دیگر پشت پرده های این توطئه است اما امسال مردم پررنگ تر و پرشورتر از سال های گذشته در این راهپیمایی میلیونی حضور خواهند داشت.
به گزارش ایرنا در شانزدهم شهریور ماه سال جاری عده ای در بصره وارد سرکنسولگری ایران در این شهر شدند و با آتش زدن لاستیک خودرو به اموال و ساختمان این مقر دیپلماتیک آسیب زدند.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.