به گزارش خبرنگار ایرنا، کلثوم غفاری روز شنبه در دومین نشست دوره ای کارشناسان و مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری های گلستان که در مینودشت برگزار شد، افزود: علاوه بر این هم اکنون 60 نفر از بانوان این استان در پست های مدیریتی مشغول فعالیت هستند.
وی، بدون اشاره به آمار کل شاغلین در دستگاه های دولتی استان گلستان، اضافه کرد: یکی از شاخص های توسعه محور در جوامع، میزان اشتغال بانوان و حضور آنان در پست های مدیریتی است.
غفاری بابیان اینکه فرصت حضور بانوان در پست های مدیریتی در دولت تدبیر و امید روند رو به رشد داشته است، گفت: با این حال، اشتغال بانوان و حضور آنان در پست های مدیریتی در کلان کشور، مرحله طفولیت را سپری می کند.
وی تصریح کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه هستند و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این قشر بر نیم دیگر جامعه یعنی فرزندان و همسران خود تاثیرگذار هستند، بنابراین بایستی از توانمندی های بانوان درحوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیشتر استفاده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، هم اندیشی درباره اهداف و برنامه های حوزه بانوان برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس را دو رویکرد دومین نشست دوره ای کارشناسان و مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری ها اعلام کرد.
وی گفت: براین اساس، کارگروه بانوان در ذیل ستادهای این دو مناسبت بویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در 14 شهرستان استان گلستان شکل گرفته تا علاوه بر آسیب شناسی برنامه های گذشته، نسبت به برنامه ریزی این ایام اقدام شود.
غفاری با یادآوری حضور و نقش بانوان در پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: دستاوردهای خوبی از حضور تاثیرگذار بانوان در این دو عرصه و دیگر عرصه ها حاصل شده که باید آنها را برای دیگر اقشار جامعه بویژه نسل جوان بازگو کرد.
وی تصریح کرد: موفقیت های بانوان در عرصه های مختلف با کمترین آسیب به حوزه اصلی آنان یعنی خانواده اعم از همسرداری و تربیت فرزند، به دست آمده و هدف نیز این است که ااشتغال و مسئولیت بانوان، آنان را از انجام وظایف اصلی باز ندارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین گفت: در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس که از 31 شهریور آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد برنامه های متنوعی درحوزه بانوان در شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.
وی برگزاری همایش هایی درخصوص تبیین نقش و جایگاه بانوان در دوران دفاع مقدس، تجلیل از بانوان ایثارگر و انقلابی، شاعر و نویسنده و دیدار با مادران و همسران شاهد و ایثارگر و تجلیل از آنان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی را از جمله برنامه های امور بانوان و خانواده فرمانداری های استان گلستان در هفته دفاع مقدس برشمرد.
به گزارش ایرنا، دراین نشست که فرماندار مینودشت هم حضور داشت، برخی کارشناسان و مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری های استان گلستان نیز برنامه های پیشنهادی هفته دفاع مقدس را اعلام کردند.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.