به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی نجفی نژاد عصر چهارشنبه درمراسم تکریم رییس قدیم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه دولتی گنبد گفت: در شرایط امروز جامعه که ایجاد اشتغال برای افراد بویژه دانش آموختگان دانشگاه ها مهمترین دغدغه دولت است، مراکز آموزش عالی بایستی به این سمت حرکت نمایند.
وی افزود: امروز آموزش صرف یا تولید مقاله تنها رسالت دانشگاه نیست بلکه در کنار آن باید برای تربیت نیروی انسانی دارای روحیه کارآفرینی و اعتماد به نفس تلاش نمایند تا دانشجویان پس از فراغت از تحصیل به راحتی در بازار کار برای خود شغل ایجاد نمایند.
دکتر نجفی نژاد اضافه کرد: در کنار تربیت نیروی انسانی کارآفرین، تبدیل یافته های علمی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به ثروت باید مورد توجه جدی مراکز آموزش عالی قرار گیرد.
وی با یادآوری کمبود منابع مالی و تنگناهای اقتصادی دولت برای تامین نیازهای دانشگاه ها تصریح کرد: مراکز آموزش عالی باید با تبدیل یافته های علمی اعضای هیات علمی خود به ثروت، وابستگی مالی شان را به دولت کم نمایند و برای تحقق این مهم زیرساخت های لازم بایستی فراهم شود.
نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه های استان گلستان همچنین اشاره به نقش و جایگاه مراکز آموزش عالی درجامعه، گفت: امروز جامعه از دانشگاه ها انتظار دارد در بطن جامعه ورود کرده و برای رفع مسائل و مشکلات راه حل علمی ارائه دهند.
دکتر نجفی نژاد افزود: براین اساس کاربردی کردن پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید مدنظر دانشگاه ها قرار گیرد و تنها از پایان نامه هایی که گره گشای مشکلات جامعه باشند، حمایت شود.
وی بابیان اینکه دانشگاه ها بایستی حضور خود در جامعه را با کار علمی و گره گشایی از مشکلات اثبات کنند، اضافه کرد: براین اساس طرح 'مهارت افزایی و اشتغال آفرینی' اعلام شده ازسوی وزارت علوم باید در مراکز آموزش عالی بومی سازی و مورد توجه قرار گیرد.
دکتر نجفی نژاد همچنین از دانشگاه های استان گلستان درخواست کرد برای تحقق اهداف و رویکردهای جدید مراکز آموزش عالی و توسعه منطقه خود، توجه جدی به نیروی انسانی شامل استادان، کارمندان و دانشجویان داشته و سازمان پیشنهادات را راه اندازی نمایند.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در آغاز سخنان خود نیز با مهم ، حساس و پیچیده دانستن مدیریت مراکز آموزش عالی به عنوان یک سازمان عریض و طویل اداری، آموزشی و فرهنگی، گفت: برای موفقیت در انجام وظایف و ماموریت های محوله باید به روز بود و از همه ظرفیت ها استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که امام جمعه گنبد، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه، روسا و اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی این شهرستان به همراه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های گلستان نیز حضور داشتند، با قدردانی از 52 ماه تلاش دکتر حسین گلچینی رییس قبلی دانشگاه گنبدکاووس، دکتر ابوالفضل طهماسبی به عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.
دراین مراسم، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گنبدکاووس و روسای قدیم و جدید این واحد آموزش عالی نیز در سخنانی کوتاه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به تشریح برنامه های خود پرداختند.
دانشگاه گنبدکاووس به عنوان مرکز آموزش عالی دولتی واقع شرق استان گلستان، از سال 62 فعالیت خود را در قالب آموزشکده کشاورزی آغاز و در سال 1390 به دانشگاه ارتقا یافت و هم اکنون حدود 3500 دانشجو در 77کد رشته از کاردانی تا دکترا و 133 عضو هیات علمی دارد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.