سید حمزه موسوی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت این گلخانه سه هکتار و قابل توسعه تا 10 هکتار در افق چهار ساله است و برای ایجاد آن 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که شانزده میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات کم بهره بانک کشاورزی گالیکش تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: کلیه محصولات تولیدی این گلخانه کاملا ارگانیک خواهد بود و بر اساس توافق به عمل آمده با تجار روسیه، محصولات آن به این کشور صادر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: اجرای این طرح علاوه بر اینکه برای 30 نفر به طور مستقیم و برای 50 نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد، حرکتی نو در جهت تحول کشاورزی و اجرای شیوه های نوین و کارآمد با هدف گسترش کشت های گلخانه ای در استان گلستان و ارزآوری برای کشور محسوب می شود.
موسوی چشم انداز آینده این حرکت اقتصادی در شهرستان گالیکش را گامی نو برای رونق بخشیدن به محصولات ارگانیک کشور توصیف کرد.
وی یادآور شد: با بهره برداری از سیستم آبیاری قطره ای در گلخانه به مقدار 90 درصد در مصرف آب زراعی صرفه جویی شده مقدار تولید نیز تا 10 برابر شیوه سنتی برآورد می شود.
موسوی میزان مصرف آب زراعی به شیوه نوین را در هر هکتار 15 هزار لیتر و میزان تولید آن در واحد سطح را 20 الی 25 تن اعلام کرد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و 29 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی دارد.
7481/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.