سیدرضا طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش کشاورزی از وجود هزاران هکتار اراضی شیبدار و کم بازده در مینودشت می توان برای احیا و توسعه کشت هایی چون توتون، گیاهان دارویی و باغات مثمر استفاده کرد.
وی گفت: احیا و توسعه این اراضی باتوجه به مشکلات کم آبی و نیز نیاز اندک این کشت ها به آب، با کمترین هزینه امکان پذیر است که بایستی مورد توجه جدی متولیان بخش کشاورزی و مردم منطقه قرار گیرد.
طباطبایی اضافه کرد: احیا و توسعه این کشت ها به اعتقاد کارشناسان علاوه بر درآمد و نیز اشتغال بالا، به توسعه منطقه با استقرار صنایع تبدیلی وابسته کمک می کند.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی لازم در دو حوزه آموزش و ترویج کشت این نوع محصولات درحال انجام بوده و تلاش می شود از محل تسهیلات اشتغال روستایی، حمایت مالی از صاحبان اراضی شیبدار و کم بازده انجام شود.
فرماندار مینودشت، توسعه گردشگری و بوم گردی روستایی را از دیگر برنامه های درحال انجام برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان ذکر کرد و گفت: وجود هزاران هکتار جنگل و مرتع در مینودشت به عنوان منابع خدادادی و روستاهای گردشگری فرصت خوبی برای جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی است که باید از آن استفاده کرد.
طباطبایی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طرح های گردشگری و بوم گردی روستایی تسهیلات خوبی می دهد که روستاییان بویژه در بخش کوهسارات این شهرستان می توانند از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: تبدیل بخشی از خانه مسکونی برای اقامت گردشگران یا احداث کلبه های جنگلی و روستایی می تواند درآمد خوبی از محل جذب گردشگر نصیب روستاییان کند.
فرماندار مینودشت ادامه داد: علاوه بر ظرفیت های اشاره شده، بسیاری از روستاهای این شهرستان قابلیت پرورش کرم ابریشم و توسعه صنایع دستی وابسته به آن و پرورش قارچ و ماکیان را هم دارند که با کمترین هزینه می توانند درآمد بالایی به دست آورند.
طباطبایی گفت: اجرای این گونه طرح ها که در کوتاه مدت نتیجه می دهد و نیز در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است، علاوه بر ایجاد اشتغال بالا و رونق تولید، درآمد بالایی را هم نصیب خانواده ها می کند که باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه شود.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش و توجیه مردم نسبت به این طرح ها، اضافه کرد: هم اکنون تمام اعضای شوراها، دهیاران، بخشداران و متولیان بخش کشاورزی، تعاون و نیز بسیج سپاه این شهرستان برای آگاه سازی مردم بسیج شده اند.
فرماندار مینودشت همچنین تصریح کرد: در کنار این طرح ها، از جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه بخش صنعت غفلت نشده و تلاش های لازم دراین حوزه نیز در حال انجام است.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت 31 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.